کد خبر : 15837
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۶:۴۶

موسیقی اصیل و محلی کشور نباید در مقابل موسیقی بی‌مایه و مبتذل غرب سر خم کند

موسیقی اصیل و محلی کشور نباید در مقابل موسیقی بی‌مایه و مبتذل غرب سر خم کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: موسیقی اصیل و محلی کشور نباید در مقابل موسیقی بی‌مایه و مبتذل غرب سر خم کند. به گزارشآوای سهند،  محمد محمدپور، در اختتامیه دومین جشنواره موسیقی دفاع، حماسه و مقاومت که در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: موسیقی اصیل و محلی کشور نباید در مقابل موسیقی بی‌مایه و مبتذل غرب سر خم کند.

به گزارشآوای سهند،  محمد محمدپور، در اختتامیه دومین جشنواره موسیقی دفاع، حماسه و مقاومت که در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی اظهار داشت: عزت و سرافرازی کشور مرهون مجاهدت و خون شهدا گرانقدر است.

وی با تقدیر از هیأت انتخاب، داوران، شورای سیاستگذاری و دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره موسیقی مقاومت خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف تولید آثار موسیقایی در عرصه دفاع، حماسه و مقاومت برگزار شد، چنانکه آثار ارزشمندی ارائه شد که هر یک با مضامین فاخری همراه بوده‌اند.

محمدپور با اشاره به اینکه حفظ روحیه ایثارگری، فداکاری، مقاومت و حماسه می‌تواند در استمرار نشاط اجتماعی و حرکت مردم برای مشارکت در توسعه همه جانبه کشور نقش بسزایی داشته باشد، افزود: همواره در تاریخ روحیه حماسی و مقاومت منشاء آفرینش رویدادهای مهم و تحولات بزرگ سیاسی و اجتماعی و حفظ کیان این کشور در برابر مطامع بیگانگان بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اگر روحیه فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی ملت ایران نبود، اکنون از هویت ملی و دینی ما چیزی بر جای نمانده بود، در حقیقت موسیقی توانسته در همه دوره‌هایی که شاهد ظهور و بروز حماسه‌های عظیم بودیم، نقش‌آفرینی کند، موسیقی ملی، بومی، محلی و اصیل ما همچون یک عنصر شتاب دهنده و تاثیرگذار در کنار رزمندگان و ارزش‌آفرینان عرصه جهاد و شهادت نقش ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه موسیقی با تقویت روحیه مبارزان و مجاهدان عرصه مقابله با دشمنان همواره توانسته پیروزی  را به ارمغان آورد، یادآور شد: به روایت تاریخ می‌دانیم که موسیقی عاشیقی آذربایجان در مقاطع مختلف منشأ روحیه و پیروزی ایرانیان بر متجاوزان بوده است، در دوران مشروطه، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت اسلامی؛ همه شاهد اثرگذاری موسیقی بوده‌ایم.

محمدپور ادامه داد: موسیقی اصیل و محلی کشور نباید در مقابل موسیقی بی‌مایه و مبتذل غرب سر خم کند، باید از موسیقی حمایت کنیم تا با تولید و آفرینش آثار فاخر به مقابله با اهداف شوم دشمنان در عرصه موسیقی بپردازیم، خوشبختانه جشنواره موسیقی مقاومت توانست به اهداف خود برسد و به دنبال تداوم این رویداد هنری هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش بزرگان عرصه موسیقی در ادوار مختلف تاریخی گفت: تجربه نشان داده که هر گاه اثری با مفاهیم متعالی و ارزشی تولید شود، ماندگار خواهد بود؛ آثار تولیدی این جشنواره نیز ماندگار است و باید مورد توجه قرار گیرند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + هفت =