کد خبر : 38391
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶

انتقال اسناد مالکیت اراضی ملی جلفا و خداآفرین به منطقه آزاد ارس

انتقال اسناد مالکیت اراضی ملی جلفا و خداآفرین به منطقه آزاد ارس
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: اسناد مالکیت اراضی ملی و دولتی واقع در محدوده های شهرستان جلفا و شهرستان خداآفرین به منطقه آزاد ارس انتقال یافت.

به گزارش نگاه به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی، سیروس داودی در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به مواد ۵، ۶ و ۷ آئین نامه نحوه استفاده از زمین و منابع ملی در مناطق آزاد صنعتی و تجاری، کلیه اراضی ملی و دولتی واقع در منطقه آزاد ارس در اختیار مدیریت سازمان منطقه آزاد صنعتی و تجاری ارس قرار می گیرد.

وی ادامه داد: علی‌رغم گذشت سال‌ها از تاسیس سازمان منطقه آزاد ارس، تاکنون این اراضی تعیین تکلیف نشده و به منطقه آزاد انتقال نیافته بودند و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی با پیگیری‌های قانونی و احصاء اراضی ملی واقع در منطقه آزاد ارس، تفویض اختیار لازم به مدیریت منطقه آزاد ارس در خصوص مدیریت اراضی ملی واقع در این منطقه را انجام داد.

داودی گفت: اسناد مالکیت اراضی ملی و دولتی واقع در محدوده‌های شهرستان جلفا و شهرستان خداآفرین به منطقه آزاد ارس انتقال یافت.

وی توضیح داد: عرصه‌های جنگلی طبیعی، جنگل‌های دستکاشت، بیشه‌های طبیعی اراضی جنگلی و ایستگاه‌های تولید بذر و نهالستان‌های واقع در محدوده منطقه آزاد ارس از سند انتقالی مستثنا هستند و همچنان در مالکیت و مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی می مانند.

وی گفت: در شهرستان جلفا اسناد اراضی ملی و دولتی واقع در منطقه آزاد ارس در ۱۷ پلاک و مجموعاً در مساحت ۱۰ هزار هکتار به منطقه آزاد ارس انتقال یافت و در ۷ پلاک باقی مانده نیز اقدامات لازم جهت تغییر نمایندگی اراضی ملی و دولتی در حال اجراست.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =