کد خبر : 29835
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲

مسائل مربوط به قوانین شهرداری، پیش از مجلس در مجمع کلانشهرها بررسی شود

مسائل مربوط به قوانین شهرداری، پیش از مجلس در مجمع کلانشهرها بررسی شود

شهردار تبریز خواستار بررسی مسائل مربوط به قوانین شهرداری‌ها در مجمع کلانشهرهای کشور، پیش از طرح در مجلس و دولت شد.

به گزارش نگاه، عباس رنجبر امروز در یکصد و دوازدهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران اظهار کرد: برخی قوانین بدون اطلاع دقیق شهرداری‌ها در دولت و مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد که در نهایت موجب بروز برخی مشکلات از جمله کاهش درآمدهای پایدار شهرداری‌ها می‌شود.
او ادامه داد: با توجه به اینکه بر اساس یک رویه قدیمی، مجلس نمی‌تواند طرحی ارائه کند که برای دولت بار مالی داشته باشد، به نظر می‌رسد این موضوع باید برای شهرداری‌ها هم مد نظر قرار گیرد.
شهرداری تبریز تاکید کرد: اگر بتوانیم چنین قولی را از دکتر مخبر بگیریم که هیچ دستورالعملی بدون طرح و بررسی در مجمع کلانشهرهای کشور،  در دستور کار قرار نگیرد، بسیاری از مشکلات و ناهماهنگی‌ها حل خواهد شد.
او خاطرنشان کرد: برای مثال برابر بند (ه) تبصره ۵ بودجه سال ۱۴۰۰، دولت متعهد گردیده که با پرداخت ۵۰درصد از بابت اصل و سود اوراق مالی اسلامی و اوراق منتشره جهت احداث قطار شهری و اتوبوسرانی را پرداخت نماید که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بند فوق حذف گردیده است.
رنجبر اضافه کرد: همچنین عدم اجرای تعهدات دولت در بودجه سال ۱۴۰۰ درخصوص تجهیز و ساماندهی آتش نشانی و خدمات ایمنی و کمک به توسعه نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری نظیر از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و نوسازی اتوبوس و مینی بوس از دیگر موارد است.
شهردار تبریز اعلام کرد: برابر بند (ز) تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ تهاتر بدهی‌های دولت به شهرداری‌ها از طریق اسناد تسویه خزانه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ حذف شده است.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =