کد خبر : 24935
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳

مبارزه با آفت پروانه‌ دُم قهوه‌ای جنگل‌های ارسباران نیازمند همکاری همه جانبه است

مبارزه با آفت پروانه‌ دُم قهوه‌ای جنگل‌های ارسباران نیازمند همکاری همه جانبه است

دُم قهوه‌ای

 معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: مبارزه با آفت پروانه دم قهوه‌ای در جنگل‌های ارسباران نیازمند همراهی و همکاری آحاد مردم، مسئولان و به ویژه نمایندگان منطقه ارسباران در مجلس شورای اسلامی در راستای تأمین نیازها، امکانات و منابع مالی است.

به گزارش نگاه، رستم صادقی در بازدید از روند مبارزه با آفت پروانه دم قهوه‌ای در جنگل‌های ارسباران، اظهار کرد: گسترش و عدم مبارزه با آفت پروانه‌ی دم قهوه‌ای در جنگل‌های ارسباران می‌تواند در بلند مدت باعث از بین رفتن پوشش درختی منطقه شود، لذا تمام تلاش داریم اجازه ندهیم جمعیت و خسارت این آفت بیش از ابن در منطقه‌ی ارسباران افزایش پیدا کند.
وی از حساسیت کامل اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی در خصوص مقابله با آفت پروانه‌ی دُم قهوه‌ای و برنامه‌ریزی و تأمین اعتبار در این زمینه خبر داد.
وی ضمن تاکید بر استفاده از محلول پاشی به‌جای سم پاشی در جنگل‌های ارسباران گفت: در حال حاضر آفت پروانه‌ی دُم قهوه‌ای از نظر علمی یا گیاه پزشکی در مناطق جنگلی شهرستان کلیبر یا جنگل‌های ارسباران نگران‌کننده نبوده و این اطمینان وجود دارد که سال آینده از بابت فعالیت آفت پروانه‌ی دُم قهوه‌ای در جنگل‌های ارسباران، وضعیت فعلی وجود نخواهد داشت.
صادقی افزود: آفت پروانه دم قهوه‌ای با شدت بیشتر در سال‌های ۸۰ نیز در مناطق جنگلی کلیبر مشاهده شده بود که مبارزه و مقابله با این آفت دو سال طول کشید و تا این زمان آفت حالت طغیانی نداشته است و امسال متاسفانه بار دیگر این آفت به جان درختان جنگلی حاشیه روستاهای افیل و بهل شهرستان اهر، روستاهای نیه و محمدآباد شهرستان هوراند و بخشی از جنگل‌های مَنطقه‌ی قره‌داغ اطراف روستای مکیدی شهرستان کلیبر افتاده است ولی همچنان در حال کنترل است.
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: در شرایط فعلی که آفت پروانه دم قهوه‌ای باعث از بین رفتن بخشی از جنگل‌های ارسباران شده است، انتطار داریم مسئولان ذیربط بیشتر در مبارزه با این آفت تلاش کنند و ما نیز آماده همکاری و بهره گیری از ظرفیت‌های مجلس در زمینه حل مشکلات و رفع موانع در این خصوص هستیم.
به گزارش ایسنا، حسین حاتمی با گلایه مندی از بی توجهی مسئولان و عدم مبارزه به موقع در مقابله با این آفت افزود: هرسال مصیبت‌های زیادی به سر جنگل‌های ارسباران وارد می‌شود که به دور از انصاف است جنگل‌های بکر این منطقه همیشه در معرض خطر و تهدید باشد.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + 16 =