کد خبر : 13061
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۸:۲۰

لزوم حمایت همه جانبه از فعالیت تاسیسات گردشگری آذربایجان شرقی

لزوم حمایت همه جانبه از فعالیت تاسیسات گردشگری آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی بر لزوم حمایت همه جانبه از فعالیت تاسیسات گردشگری آذربایجان شرقی تاکید کرد. به گزارش آوای سهند، نشست کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به ریاست “جواد رحمتی” معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی و “مرتضی آبدار” مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی بر لزوم حمایت همه جانبه از فعالیت تاسیسات گردشگری آذربایجان شرقی تاکید کرد.

به گزارش آوای سهند، نشست کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به ریاست “جواد رحمتی” معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی و “مرتضی آبدار” مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز ۲۷ آذرماه ۹۷ با حضور اعضای این کارگروه برگزار شد.

“جواد رحمتی” در این نشست ضمن بررسی مراحل عملیاتی تدوین شده در راستای اهداف بخش های سه گانه این کارگروه، در خصوص تشکیل دو شهرک صنایع دستی در مبادی ورودی تبریز، اظهار کرد: با اخذ پروانه کسب و کار و رفع موانع این پروژه انتظار می‌رود شاهد پیشرفت آن باشیم، در بحث اخذ تسهیلات این پروژه نیز دستگاه‌های ذیربط باید حمایت‌های لازم را در جهت تسریع فعالیت ساخت این پروژه داشته باشند؛ چراکه پروژه‌هایی از این قبیل می‌تواند موجب توسعه امر اشتغال در استان شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه پروژه‌هایی از این قبیل با بهره گیری از ظرفیت های درونی جامعه پیش خواهد رفت، افزود: پروژه شهرک های صنایع‌دستی استان از ظرفیت های جامعه برای فعالیت استفاده می‌کند و از آنجایی‌که در این راستا برای هر یک از نهادهای دولتی نیز ماموریتی تعریف شده است، لذا تمامی دستگاه های ذیربط موظف اند تا هفته آینده تمامی اقدامات اولیه برای احداث این شهرک ها را در محل های “قزیلجه میدان” و “بعثت” را تسریع بخشند.

رحمتی در پایان سخنان خود بر لزوم حمایت از تاسیسات گردشگری استان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه مشارکت بخش خصوصی به ویژه تاسیسات گردشگری در پیشبرد اهداف توسعه گردشگری استان وهمچنین ایجاد اشتغال پایدار نقش بسزایی دارد، لذا حمایت همه جانبه نهادها و دستگاه های اجرایی از مراکز مذکور امری ضروری است.

“مرتضی آبدار” مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این نشست ضمن تشریح اقدامات موظفه این اداره کل در بخش های سه گانه کارگروه تخصصی، به آغاز پذیرش هنرمندان علاقه مند به فعالیت در شهرک های صنایع دستی استان اشاره کرد و گفت: طبق اعلام فراخوان معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان مبنی بر اعلام علاقه مندی هنرمندان صنایع دستی استان در راستای ادامه فعالیت های هنری در شهرک های صنایع دستی استان، هنرمندان علاقه مند با اعلام آمادگی خود گام های نخست را برای یک اتفاق مهم در حوزه صنایع دستی برداشته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه با اشاره به فعالیت مستمر تاسیسات گردشگری در راستای توسعه گردشگری استان، بر لزوم تسهیل امور اجرایی این مراکز تاکید و حمایت همه جانبه دستگاه ها و نهادها را در این زمینه خواستار شد.

آبدار در پایان سخنان خود به حضور متمرکز و جامع استان آذربایجان شرقی در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی در سال جاری بصورت متمرکز و جامع خود با مشارکت بخش خصوصی، مراکز خدماتی گردشگری، شهرداری های شهرستان های هدف گردشگری استان و همچنین منطقه آزاد ارس در راستای معرفی جامع ظرفیت های گردشگری استان در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران حضور خواهد یافت.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =