کد خبر : 11315
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۲۰

عزاداری‌ها در تبریز،مسجدمحور شود/ می‌خواهند تمام مشکلات را به مذاکره با آمریکا گره بزنند

عزاداری‌ها در تبریز،مسجدمحور شود/ می‌خواهند تمام مشکلات را به مذاکره با آمریکا گره بزنند

حجت الاسلام آل هاشم گفت: ماه محرم فرصت طلایی برای بهره‌مندی از مکتب عاشوراست، از این‌رو از همه می‌خواهم عزاداری‌ها مسجدمحور شود و از مساجد شروع شده و یا به مساجد ختم شود و محل تجمع برای آغاز یا پایان دستجات مساجد باشد      به گزارش آوای سهند حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های

حجت الاسلام آل هاشم گفت: ماه محرم فرصت طلایی برای بهره‌مندی از مکتب عاشوراست، از این‌رو از همه می‌خواهم عزاداری‌ها مسجدمحور شود و از مساجد شروع شده و یا به مساجد ختم شود و محل تجمع برای آغاز یا پایان دستجات مساجد باشد

عزاداری‌ها در تبریز،مسجدمحور شود/ می‌خواهند تمام مشکلات را به مذاکره با آمریکا گره بزنند
    

به گزارش آوای سهند حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به زمزمه‌های شوم در ارتباط با مذاکره با آمریکا اظهار کرد: از وقتی رئیس جمهور آمریکا موضوع مذاکره را مطرح کرده، برخی افراد و محافل خاص سعی دارند تا تمام مشکلات کشور را به مذاکره گره بزنند.

وی افزود: اگر قطعات پازل را کنار هم قرار دهیم، مشخص می‌شود، توطئه‌ای شوم در حال اجراست چراکه از یک طرف به شکل کاملاً مشکوک وضعیت اقتصادی کشور دچار بی‌ثباتی شده و معیشت مردم به خطر افتاده است و از سوی دیگر برخی محافل شروع به لزوم مذاکره ایران با آمریکا می‌کنند که در نتیجه ریشه همه این زمزمه‌ها در خارج است که سعی دارند بگویند اگر مشکل با آمریکا را حل کنیم، کشور نجات می‌یابد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان ساخت: در حال حاضر نیز با نزدیک شدن اجلاس سالانه مجمع سران و شرکت رئیس جمهور در این اجلاس، این زمزمه‌ها بار دیگر با هدف به گوش می‌رسد تا بلکه با افکار مردم بازی شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه امر و به معروف و نهی از منکر وظیفه واجبی است، افزود: تذکر لسانی بزای همگان واحب است.

وی با بیان اینکه مردم دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند، ادامه داد: باید برای حل این مشکلات تلاش کرد.

وی با تاکید بر اینکه با آمریکا و رئیس جمهور بد دهن آنها مذاکره نمی کنیم، گفت: برخی ها با اهداف خاصی تلاش می کنند تا بگویند راه حل مشکلات کشور مذاکره با امریکا است درحالیکه این چنین نیست.

امام جمعه تبریز افزود: آثار وجودی مادر در جسم و روان بچه ظهور پیدا می‌کند و کودکان اکثر برنامه‌های وجودی خود را خواسته یا ناخواسته با طینت مادر تداوم می‌دهند.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه دخترانی که اکنون ازدواج می‌کنند، مادران آینده جامعه هستند، بیان کرد: دختران پاکدامن باید توجه داشته باشند که با آداب و منش اجتماعی و خانوادگی، فرزندی صالح و شایسته را تحویل جامعه دهند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در اعلام مناسبت‌های تقویمی هفته بیان کرد: هفته امر به معروف و نهی از منکر را پیش رو خواهیم داشت، از این‌رو وظیفه نهادها، ائمه جماعت و رسانه‌ها به عنوان نخبگان جامعه با بهره‌گیری از توصیه‌های ائمه معصومین(ع) به امر به معروف و تهی از منکر توجه کنند.

وی با تاکید به اینکه تذکر زبانی وظیفه همگانی است و همه باید سهم داشته باشند، افزود: امید است به وظایف خود در این امر به خوبی عمل کنیم.

آل‌هاشم، روز سینما را مورد اشاره قرار داد و گفت: طبق فرموده امام راحل ما با سینما مخالف نیستیم بلکه با هرزگی مخالفیم و به همه کارگردانان و بازیگران متعهد در کشور که فیلم‌های ارزشی می‌سازند، این روز را تبریک می‌گوییم.

وی، فرارسیدن ماه محرم را مطرح کرد و یادآور شد: این ماه فرصت طلایی برای بهره‌مندی از مکتب عاشوراست، از این‌رو از همه می‌خواهم عزاداری‌ها مسجدمحور شود و از مساجد شروع شده و یا به مساجد ختم شود و محل تجمع برای آغاز یا پایان دستجات مساجد باشد، چراکه در این صورت مساجد رونق می‌یابد.

امام جمعه تبریز خطاب به دستجات عزاداری تصریح کرد: از همه دستجات خواهشمندیم تا در محلات خود نسبت به رعایت آرامش عمومی تلاش کنند و از استاندار آذربایجان‌شرقی تشکر می‌کنم که مدیران را موظف به حضور کرده‌اند تا شنوای حرف مردم باشند.

امام جمعه تبریز اعلام کرد: البته به مناسبت عزاداری امام حسین(ع) و مراسم شیرخوارگان حسینی دو هفته به صورت موقت دیدار مردمی در مصلا انجام نخواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: راهکار تزریق امید در جامعه، همدلی و نشستن پای درد و دل مردم است و بنده امروز نزدیک به ۵۰۰ نفر را دیدم و افراد زیادی هم ماندند که نتوانستیم به حرفشان گوش دهیم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + 10 =