کد خبر : 10299
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴

رسانه و مطبوعات در دفاع از اصل نظام نباید لکنت داشته باشند/ در فضای روانی دشمن‌ گیر نخواهیم افتاد/جلسه فصلی با خبرنگاران خواهم داشت

رسانه و مطبوعات در دفاع از اصل نظام نباید لکنت داشته باشند/ در فضای روانی دشمن‌ گیر نخواهیم افتاد/جلسه فصلی با خبرنگاران خواهم داشت

فرمانده سپاه عاشورا گفت: امروز رسانه و مطبوعات در اصل دفاع از نظام نباید لکنت داشته باشند ولی در اشکالات و آسیب‌ها هم نباید خودسانسوری کنند. به گزارش آوای سهند به نقل از فارس، عابدین خرم ظهر امروز در دیدار صمیمی با اصحاب رسانه استان به مناسبت روز خبرنگار به شنیدن درد و دل خبرنگاران پرداخت

فرمانده سپاه عاشورا گفت: امروز رسانه و مطبوعات در اصل دفاع از نظام نباید لکنت داشته باشند ولی در اشکالات و آسیب‌ها هم نباید خودسانسوری کنند.

به گزارش آوای سهند به نقل از فارس، عابدین خرم ظهر امروز در دیدار صمیمی با اصحاب رسانه استان به مناسبت روز خبرنگار به شنیدن درد و دل خبرنگاران پرداخت و در پاسخ به دغدغه‌های آنها اظهار کرد: از اینکه توفیق شد تا دیداری در قالب هم‌اندیشی

با رسانه‌ها داشته باشم، خوشحالم و به همه نظرها و انتقادها احترام می‌گذارم.

وی با بیان اینکه اگر امروز تبریز با اصالت و متمدنی داریم که یکی از عوامل موفقیت در پیروزی است، گفت: ما در تبریز در حوزه‌های هنر و علم همواره شخصیت‌های بزرگی داشتیم که تاثیرات آنها در حوزه تبریز و استان حتی ایران بلندآوازه بود و این شاخصه

اصلی تبریز است.

فرمانده سپاه عاشورا بیان کرد: اگر تبریز پیشانی‌گاه نامیده می‌شود به خاطر این سبقه کهن که قلم علامه‌های شهر می‌تواند در حوزه‌های مختلف جهان را هدایت کند.

وی با تاکید به اینکه مردم تبریز میراث‌دار تاریخ کهن هستند، گفت: امروز فرصتی مناسب است تا با اهدای سلام به روح پرفتوح شهید صارمی، یادی از فعالیت او کرد که جزو سازمان رزم‌ها در مقابل دشمنان بود.

خرم با بیان اینکه رسانه و خبرنگار جزو سازمان رزم ما محسوب می‌شوند و عامل پیشرفت هر کشور به رسانه‌ها بستگی دارد، گفت: اگر یک کشور از نظر علم و نظامی بالنده است به خاطر این است که رسانه موثر در کنار آنها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نقش و اهمیت و ضرورت رسانه در جایگاهی بالا قرار دارد و اگر کسی برای این جایگاه احترام قائل شد، به ظرفیت عظیم دست خواهد یافت ولی در غیر این‌صورت محروم می‌شود.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به عملیات روانی و مشکلات داخلی و فشار خارجی در جامعه گفت: موثرترین ابزار دشمن رسانه‌هاست و نباید ما نیز از این ابزار غافل شویم.

وی با بیان اینکه دشمن به صورت راهبردی بخش‌های آسیب‌پذیری کشور را دیده است، افزود: در طول انقلاب هرگاه با دشمنان اصطحکاک داشتیم، پیروز بودیم از این‌رو دشمن راهبرد مایوس‌سازی را پیش گرفته است.

خرم متذکر شد: رسانه‌ها باید امیدآفرینی، موفقیت و تکاپو را در جامعه تزریق کنند تا بتوان با طرح ناامیدسازی دشمن مقابله کرد.

وی با تاکید به ضرورت نشست صمیمی فصلی با خبرنگاران توصیح داد: از این به بعد به صورت فصلی نشستی با خبرنگاران خواهیم داشت تا انتقادها و مشکلات را حل کرد.

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: محتواسازی یکی از مشکلات اصلی رسانه‌هاست و باید گفت که در تولید محتوا مشکل داریم به طوریکه جنگ روی محتوا بوده و هیج رسانه‌ای بدون محتوا نمی‌تواند زنده باشد.

وی با بیان اینکه محتوا از طریق اندیشمندان تولید می‌شود، توضیح داد: طبق نظرسنجی تعیین کرده‌اند که رسانه، هنرمندان و غیره در جامعه چقدر اثرگذار هستند که متاسفانه وضع ما در این بخش خوب نیست.

خرم ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند اعتمادسازی کنند و در حوزه تاکتیکی شاید گاهاً آزادی نباشد ولی در حوزه استراتژیک چنین نیست و رسانه‌ها مسوولیت دارند.

وی ابراز کرد: رسانه‌ها نباید بی‌تفاوت باشند چراکه بی‌تفاوتی بیماری مخرب است.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به جلسه خود با مدیران اقتصادی تصریح کرد: طبق برآورد اگر ۱۰ سال کالای لوازم خانگی به کشور وارد نشود، می‌توان از داخل آن را تامین کرد ولی الان چه التهابی ایجاد شده که تحریم را اثرگذار می‌دانیم.

وی با تاکید به اینکه به خود رحم کنیم و در فضای روانی دشمن‌گیر نیافتیم، گفت: چراهای زیادی باید به صورت کمی درآورد و گفت که آیا نقش رسانه در این چراها قابل تعیین و سنجش هست یا نیست.

خرم بیان کرد: تبریز و جایگاه فرهنگی آن بسیار بالا بوده و از این‌رو باید ارتباط رسانه‌ای را هوشمندانه مدیریت کرد و با نگاه محتوایی جلو رفت.

وی ادامه داد: برخی مطبوعات کشور به هجمه‌های دشمن علیه شهدا و نظام دامن زده و آنها را تبلیغ می‌کنند.

فرمانده سپاه عاشورا ابراز کرد: ارتباطات جزو رسانه و فرهنگ است و خدمات و تبلیغ در کنار آن سه ضلع شادابی یک جامعه بوده که دو ضلع آن مرتبط به رسانه‌هاست.

وی با بیان اینکه مقیاس بیان خوبی‌ها در برابر سیاه‌نمایی در جامعه بسیار کم است، تصریح کرد: ما بزرگان و علامه‌های زیادی در جامعه داریم که محتوای این جامعه هستند.

خرم با اشاره به آفت‌هایی در جامعه و لزوم رفع آنها گفت: احصاء این آفت‌ها در کنار خبرنگاران راحت‌تر است و می‌توان از طریق رسانه به گوش افرادی رساند که علاقه‌ای به شنیدن ندارند.

وی افزود: باید به گذشته برگشت و عیوب خود را بپذیریم و به سمت انتقاد سازنده حرکت کنیم چراکه انتقاد مخرب هیچ فایده‌ای ندارد.

فرمانده سپاه عاشورا بیان کرد: نباید با گفتن حقایق سعی بر بازی با آبروی فردی داشته باشیم بلکه می‌توان به صورت عموم و با دقت، تحقیق و بررسی مشکلات را بیان کرد و در جلسات مسوولان را بازخواست کنیم.

وی متذکر شد: امروز رسانه و مطبوعات در اصل دفاع از نظام نباید لکنت داشته باشند ولی در اشکالات و آسیب‌ها هم نباید خودسانسوری کنند.

خرم با بیان اینکه چه میزان در مورد سبک زندگی از طریق رسانه‌ها کار شده است، تصریح کرد: امید است با آسیب‌شناسی،نگاه نقادانه، مخاطب‌آفرینی و مخاطب‌سازی جلو رفت و محورهای جلسات آینده برای بررسی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با موضوع جریان قدرت و ثروت که افرادی به تبع آن می‌خواهند از این طریق جایگاهی را دست و پا کنند، رسانه‌ها به آن حوزه وارد شوند و اجازه ندهند تا افرادی با  تکیه به قدرت و ثروت هرکاری که دلشان خواست را انجام دهند.

فرمانده سپاه عاشورا بیان کرد: امیدواریم در آینده شاهد نگاه‌های دقیق در حوزه‌های فرهنگ و اجتماع باشیم

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + 11 =