کد خبر : 40987
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خبر داد

رتبه اول آذربایجان‌ شرقی در صدور جواز تاسیس واحدهای تولیدی

رتبه اول آذربایجان‌ شرقی در صدور جواز تاسیس واحدهای تولیدی
معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: این استان طی یک سال اخیر به لحاظ صدور جواز تاسیس و توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی رتبه اول کشوری را دارد.

به گزارش نگاه، محمد کلامی افزود: طی این مدت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ عنوان جواز ایجادی برای واحدهای جدید و توسعه ای برای واحدهای مختلف قدیمی صادر شده است که این میزان مجوز در هیچ استانی ثبت نشده است.

به گفته وی آمارهای فوق و رتبه بندی استان ها از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام و برای تمام استان ها ابلاغ شده است و هیچ ارتباطی به درگاه های سازمانی های آذربایجان شرقی ندارد.

کلامی شرایط اقتصادی آذربایجان شرقی طی ۲ سال اخیر و پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم را رو به بهبود اعلام و اظهار کرد: بر این اساس در شاخص های مختلف اقتصادی اعم از حوزه های کشاورزی، صنعتی، تولید و تجاری شاهد رشد و شکوفایی هستیم.

وی با تاکید بر نقش بخش خصوصی در اقتصاد کلان آذربایجان شرقی ، یادآور شد: افزون بر ۷۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی این استان توسط بخش خصوصی اداره می شود که این امر نشان دهنده فعال بودن و پویایی اقتصاد غیردولتی است و ما باید قدردان تلاش ها و فعالیت های این بخش باشیم که بخش عمده ای از کارآفرینی استان را بر عهده گرفته اند.

کلامی عملکرد تیم اقتصادی مدیریت آذربایجان شرقی طی ۲ سال اخیر را مناسب اما با فاصله از اهداف مطلوب عنوان و اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا شاخص های توسعه ای و اقتصادی استان به طور متوازن در بخش های مختلف روند افزایشی داشته باشد.

وی از رتبه پنجم آذربایجان شرقی در حوزه اعطای تسهیلات بانکی در بین استان های کشور خبر داد و افزود: ۲.۷ درصد مجموع منابع مالی کشور در آذربایجان شرقی است و با توجه به این موضوع حصول رتبه پنجمی قابل توجه است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − شش =