کد خبر : 3044
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۷:۴۳

دلایل نبود “تبریز” در بین مقصد سفر راهنمایان گردشگری ۴۵ کشور جهان

دلایل نبود “تبریز” در بین مقصد سفر راهنمایان گردشگری ۴۵ کشور جهان

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کشور محدودیت زمان و ارایه مسیر گردشگری تعریف شده را از دلایل عدم سفر راهنمایان گردشگری حاضر در برنامه کنوانسیون ۲۰۱۷،  از ۴۵  کشور جهان به تبریز خواند. به گزارش نگاه، آرش نورآقایی در گفت و گو با خبرنگار نصر افزود: از دوسال گذشته که ایران موفق شد به عنوان

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کشور محدودیت زمان و ارایه مسیر گردشگری تعریف شده را از دلایل عدم سفر راهنمایان گردشگری حاضر در برنامه کنوانسیون ۲۰۱۷،  از ۴۵  کشور جهان به تبریز خواند.

به گزارش نگاه، آرش نورآقایی در گفت و گو با خبرنگار نصر افزود: از دوسال گذشته که ایران موفق شد به عنوان میزبان کنوانسیون جهانی گردشگری ۲۰۱۷ انتخاب شود بارها از تبریز با بنده تماس گرفته اند که چرا نام تبریز در بین مقاصد گردشگری این هیات قرار ندارد.

وی ادامه داد: بنده از پاسخگویی به این سئوال خستهه شده ام چرا تبریزی ها توقع دارند این هیات می بایست از شهرآنها دیدن کنند در حالی که ایران ۳۱ استان دارد مردمان همه استان ها توقع حضور این هیات در استان هایشان را دارند.

وی در پاسخ به این سئوال که علت اصلی نبود نام تبریز در بین اسامی مقاصد گردشگری این گروه چیست، اظهار داشت: دلیل خاصی ندارد ولی ما باید یک پیشنهادی برای سفر این هیات ۳۰۰ نفره می دادیم که در این پیشنهاد امکان قرار دادن نام بسیاری از شهرهای کشور وجود نداشت.

وی اضافه کرد: البته به جز شهرهایی که این گروه از آنها بازدید کردند دو شهر تبریز و رشت از فرصت استفاده کرده و در اجلاس تهران نسبت به معرفی شهرهای خود اقدام کردند که این خود نشان از فرصت شناسی مردمان این خطه دارد.

نورآقایی اضافه کرد: موسیقی آذربایجانی و غذاهای این منطقه البته در اکثر شهرهایی که میزبان راهنمایان گردشگری بودند ارایه می شد .

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کشور در ادامه پیرامون اثرات میزبانی ایران از راهنمایان گردشگری  ۴۵ ملیت اظهار داشت: از لحاظ تبلیغاتی  و معرفی جاذبه های گردشگری برای کشورمان بسیار مفید و ارزنده بود حتی بسیاری از شرکت کنندگان از ابراز داشتند که سفرهای دیگری نیز به ایران خواهند کرد.

این گزارش حاکی است، کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری به میزبانی ایران در سال ۲۰۱۷ از ششم بهمن تا ۱۸ بهمن سال جاری ادامه خواهد داشت و ۳۲۰ راهنمای گردشگری با ۴۴ ملیت از سراسر جهان در آن شرکت دارند.

در برنامه سفر ایرانگردی این کنوانسیون شهرهای زنجان، قزوین، همدان، تهران، همدان، یزد، شیراز و اصفهان در نظر گرفته شده‌است.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =