کد خبر : 40576
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

مدیرکل ورزش و جوانان استان اعلام کرد؛

واگذاری یادگار به شهرداری در انتظار تایید وزیر

واگذاری یادگار به شهرداری در انتظار تایید وزیر
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: شهرداری تبریز خواستار بر عهده گرفتن مالکیت مجموعه ورزشی یادگار امام ره تبریز شده است که در صورت موافقت وزارت ورزش این انتقال مالکیت انجام خواهد شد.

به گزارش نگاه، حبیب ستوده‌نژاد در جلسه امروز شورای شهر تبریز طی گزارشی اظهار داشت: حرکت شهردار تبریز در حوزه ورزش، قابل قدردانی و موهبتی برای شهر می‌باشد که این امر در سایه حمایت شورا اتفاق افتاده است. متاسفانه بعد از کرونا رخوتی در حوزه ورزش شهر رخ داده بود که تلاش کردیم فعالیت خود را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: بازی تراکتور و پیروزی، بازی تراکتور و الشارجه که بانوان نیز حضور داشتند و همچنین تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی آذربایجان، اتفاقات خوب و پرشور ورزش در استان بودند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۴۵ کشور خارجی برای حضور در تور آذربایجان اعلام آمادگی کرده بودند، گفت: این تور نیمه‌حرفه‌ای است و هر تیمی حق شرکت در آن ندارد که امسال این تور با حضور ۱۳ تیم خارجی و دو تیم داخلی برگزار شد.

ستوده‌نژاد با اشاره به اینکه تبریز در میان شهرهای استان فقر زیرساختی دارد، توضیح داد: افتتاح ورزشگاه قویدل الغدیر، اتفاق خوبی در حوزه ورزش بود و همانطور که شهردار تبریز اشاره کردند ۵۵ پروژه دیگر در دست اقدام است که اتفاق بسیار مهمی است.

وی افزود: در خصوص ورزش همگانی، از روزی که تصمیم گرفتید باشگاه ورزشی شهرداری دوباره فعالیت خود را آغاز کند، تاثیر آن را هفته گذشته دیدید.

ستوده‌نژاد با اعلام این موضوع که آذربایجان‌شرقی در حوزه ورزش همگانی رتبه اول کشوری را دارد، تصریح کرد: در حوزه ورزش قهرمانی، وضعیت‌مان بد نیست اما خوب هم نیست و دلیل آن نیز این است که صنایع استان از ورزش قهرمانی حمایت نمی‌کنند. زمانی بسیاری از کارخانجات تیم‌داری می‌کردند اما اکنون بزرگترین بار ورزش قهرمانی بر عهده باشگاه مس سونگون است.

وی بازی‌های آسیایی و المپیک را بزرگترین رویداد در ورزش معرفی و خاطرنشان کرد: در بازی‌های آسیایی از بابت تیمی، نتایج خوبی گرفتیم و ۱۴ نفر از استان دربازی‌های پارآسیایی حضور دارند.

ستوده‌نژاد بر لزوم توجه به ورزش بانوان تاکید کرده و متذکر شد: در حوزه ورزش بانوان، ۶۴ درصد کم‌تحرکی در بین بانوان کشور وجود دارد که از شهردار تبریز خواهشمندم تا در توسعه ورزش بانوان برنامه‌های خوبی داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تاکید کرد: در حوزه ورزش روستایی و عشایری وضعیت خوبی داریم و در خسروشاه و باسمنج زمین چمن و امکانات داریم. همچنین مسابقات روستایی تبریز در رشته‌های مختلف ورزشی برگزار می‌شود که در مسابقات جام پرچم (ورزش روستایی)، دختران نوجوانان گلین‌قیه مرند رتبه اول کشور در بین ۳۲ تیم را کسب کرد.

وی در رابطه با مساله نگهداری چمن ورزشگاه یادگار امام ره تبریز اذعان داشت: در بحث نگهداری چمن این ورزشگاه واقعا مشکل داریم، آقای شهرداری طی نامه‌ای خواستار تحویل گرفتن مجموعه ورزشی یادگار امام ره تبریز بودند که نامه‌ای به وزیر نوشته‌ایم و اگر جواب مثبتی بگیریم، این استادیوم را به شهرداری تحویل می‌دهیم.

ستوده‌نژاد اضافه کرد: عملیات بازسازی ورزشگاه یادگار امام به صورت اساسی آغاز شده و اقدامات عمرانی زیادی توسط شهرداری همچون ساماندهی مسیرهای منتهی به استادیوم انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های زیادی در دست اجرا داریم، مطرح کرد: دو سالن سه هزار نفری در دست اجرا است که یکی از آنها را به بانوان اختصاص خواهیم داد.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − یک =