کد خبر : 30212
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲

توسعه تسلیحاتی، راهبرد بازدارندگی ایران است

توسعه تسلیحاتی، راهبرد بازدارندگی ایران است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: توسعه و گسترش توان تسلیحاتی راهبرد مهم و محوری بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با دشمنان است.

به گزارش نگاه، امیر دریادار دوم رضا عباسی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی کنگره شهدای روحانی آذربایجان شرقی، با تاکید بر این‌که امروز موشک‌های نقطه‌زن تولیدی ایران به خاطر این است تا همچون دوران جنگ تحمیلی غافل‌گیر نشویم، افزود: ما راهبردهای جبهه مقاومت و توسعه تسلیحات را که قدرت بازدارندگی ایجاد می‌کند، دنبال می‌کنیم.
وی اظهار داشت: بلوک شرق و غرب در دوران پرتلاطم جنگ سرد، مخالف انقلاب اسلامی و استقلال ایران بودند اما بلوک شرق به طور کامل متلاشی شد و ان‌شاءالله شاهد نابودی بلوک غرب نیز در آینده نزدیک خواهیم بود.
امیر عباسی شکل گیری فرهنگ اسلامی در ایران را باعث بروز جنگ هشت ساله با عراق دانست که طی آن کشورهای غربی و شرقی برای جلوگیری از نشر انقلاب اسلامی، رژیم بعثی را برای حمله به ایران تحریک کردند.
وی ادامه داد: علاوه‌بر جلوگیری از نشر انقلاب اسلامی، خروج از بن‌بست ژئوپولتیک در بخش دریا، هدف دیگر صدام حسین از حمله به ایران بود، به‌ طوری که کشور عراق با داشتن ۳۵ کیلومتر مرز دریایی در بن‌بست قرار داشت و به دنبال توسعه آن برای در اختیار داشتن اروند و احاطه به خلیج فارس بود.
امیر عباسی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس دستاوردهای زیادی برای کشورمان به ارمغان آورد، یادآور شد: ما در طول دوران دفاع مقدس تهدیدها را زیر نظر داشتیم، اما اکنون دنبال این موضوع هستیم که منشاء تهدیدات از کدام کشور است و می‌توان گفت از حالت دفاعی محض به حالت دفاعی و تهاجمی روی آورده‌ایم.
وی  یکی از وظایف مهم و اصلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را  حفظ و بازنشر دستاوردهای دفاع مقدس دانست و گفت: بر همین اساس جوانان باید بدانند که ما از عمق استراتژیک برخوردار هستیم و هدف‌محور کار می‌کنیم.
امیر عباسی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های علمی و اقتصادی را نشأت‌ گرفته از امنیت داخلی و مرهون خون شهدا و ایستادگی مقابل نظام سلطه قلمداد کرد.
وی با بیان این‌که روحانیت همواره در خط مقدم دفاع مقدس حضور داشته و شهدا و جانبازان زیادی تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند، اظهار داشت: به واقع  روحانیت نجات‌بخش و چراغ راه رزمندگان در دفاع مقدس بودند.
امیر عباسی افزود: روحانیت از سال ۱۳۴۲ پرچمدار، منادی و مباشران انقلاب اسلامی بود و اگر مکتب روحانیت نبود، انقلاب اسلامی ایران پیروز نمی‌شد.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + پنج =