کد خبر : 12093
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۸:۰۸

تمسک به فرهنگ بسیج؛ آگاهی سیاسی دانشگاه‌ها را ارتقا می‌بخشد

تمسک به فرهنگ بسیج؛ آگاهی سیاسی دانشگاه‌ها را ارتقا می‌بخشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: دشمنان نظام با توطئه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و عملیات روانی جوانان ما را مورد آماج حملات خود قرار داده‌اند.   به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در دیدار جمعی از دانشجویان بسیج دانشگاه‌های استان اظهار داشت: دشمنان نظام با توطئه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و عملیات روانی جوانان ما

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: دشمنان نظام با توطئه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و عملیات روانی جوانان ما را مورد آماج حملات خود قرار داده‌اند.

 آل‌هاشم

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در دیدار جمعی از دانشجویان بسیج دانشگاه‌های استان اظهار داشت: دشمنان نظام با توطئه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و عملیات روانی جوانان ما را مورد آماج حملات خود قرار داده‌اند، اما فرهنگ بسیج با ارتقا آگاهی سیاسی دانشگاه‌ها، دانشجویان بصیر و مجهز به سلاح علم و ایمان را در برابر این تهدیدات مصون نگه میدارد.

وی با بیان اینکه راه‌حل عبور از مشکلات، جوانان آگاه و بصیر کشور است، گفت: نظام سلطه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با طراحی توطئه‌های گوناگون مترصد فرصت برای ضربه‌زدن به ملت ایران است که جنگ تحمیلی از جمله این توطئه‌های شکست خورده است.

امام جمعه تبریز افزود: شکست دشمن در جنگ تحمیلی به واسطه اعتماد به جوانان بصیر و کاربلد ایران عزیز بود که ابهت پوشالی استکبار را درهم شکست و این یعنی برای عبور از مشکلات امروز باید امورات جاری کشور را به جوانان انقلابی سپرد.

وی با اشاره به توطئه مد و مدگرایی در جامعه مدنی ما یادآور شد: تهاجم فرهنگی دشمن مسئله حجاب بانوان جامعه را مورد هجمه قرار داده است و در برخی از شهرها برای ترویج فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی، خیابان‌ها شاهد حضور افرادی است که مدگرایی را تبلیغ می‌کنند.

 آل‌هاشم در ادامه با بیان اینکه ناامید کردن مردم نسبت به آینده، تفرقه افکنی میان شیعه و سنی و اقوام ایرانی از دیگر هجمه‌های فرهنگی دشمن علیه ملت ایران است، بیان کرد: اینکه بگوییم در کشور مشکلی وجود ندارد، حرف درستی نیست اما دشمن با ایجاد و گسترش یاس و ناامیدی در اذهان عمومی تلاش دارد مردم را نسبت به آینده جامعه مایوس و نگران کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با یادآوری مشکلات کنونی اقتصادی کشور ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه استکبار از زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تدوام داشته است، اما این تحریم‌ها طی چند سال گذشته به جنگ اقتصادی تبدیل شده است که دشمن با جلوگیری از صدور نفت ایران و فروش به کشورهای دیگر تلاش کرده است مردم را با مشکلات معیشتی در تنگنا قرار دهد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه این رویکرد خبیثانه ایادی استکبار هیچ وقت پیروز نخواهد بود، ابراز کرد: برخی از مسوولان داخلی کشور هم با تصوری غلط راه‌حل این مشکلات را به برجام و گفت‌وگو با آمریکا گره‌زده بودند که نتیجه موفق به دنبال نداشت.

وی با تاکید بر اینکه تحصیل و تهذیب باید اصلی‌ترین کار دانشجویان در دانشگاه‌ها باشد، تصریح کرد: برای عبور از این مشکلات به جوانانی نیاز داریم که با ریسک‌پذیری و شجاعت کار جهادی انجام دهند و در کنار آن دانشگاه‌ها هم پایان‌نامه‌های دانشجویی را به سمت راهبرد اقتصاد مقاومتی سوق دهند.

آل‌هاشم گفت: البته این مهم از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که جوانان در صف باشند و تا از این شرایط کشور با سربلندی عبور کنیم، چرا که معظم‌له معتقدند جوانان راه‌حل مشکلات ایران عزیز هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره تصویب  CFT در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: هفته گذشته پس از بحث‌ها، حواشی زیاد و نظرات موافق و مخالف که در رسانه‌ها و تریبون‌های مختلف در رابطه با پیوستن به CFT عنوان شد که در نهایت این لوایح در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید و برای تائید به شورای نگهبان ارسال شد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه درباره این لوایح بحث‌های زیادی صورت گرفته و نیازی به بازگویی آن در اینجا وجود ندارد، افزود: این کنوانسیون‌ها در خصوص مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریست در سطح جهان است و کشورهای مختلفی به آن پیوسته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد نکته مهمی که وجود دارد این است که FATF و CFT ظاهر خوبی دارد و برای جلوگیری از فساد مالی و تروریست طراحی شده است ولی همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند، این پیمان‌ها، ساخته و پرداخته نظام سلطه و کشورهای غربی است و بر خلاف ظاهر خوبشان تامین‌کننده منافع همان نظام سلطه است.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه هیچ بن‌بستی برای نظام جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد، یادآور شد: بعد از تصویب این لوایح در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام که همیشه بدون هیچ‌گونه اغماضی از جمهوریت نظام دفاع کرده‌اند، مسائل پیچیده و اختلافات پیرامون این مسئله را حل و فصل خواهند کرد.

 آل‌هاشم گفت: اما در این بین باید به برخی افراد که آگاهانه و یا از روی ناآگاهی اعتقاد دارند که برای حل مشکلات باید به سمت دشمن برویم و مشکلات را با آنها حل کنیم، یادآوری و تذکر داد که بد نیست به تاریخ ۴۰ ساله انقلاب سری بزنند تا شاید نظرات خود را اصلاح کنند.

در ابتدای این دیدار تعدادی از دانشجویان به نمایندگی از تشکل‌های دانشجویی به بیان نکته نظرات خود پیرامون موضوعات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور پرداختند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =