کد خبر : 40972
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹

شهردار تبریز خبر داد:

تفاهم نامه خرید ۲۰۰ اتوبوس برقی با دو کارخانه ایرانی

تفاهم نامه خرید ۲۰۰ اتوبوس برقی با دو کارخانه ایرانی
شهردار تبریز از انعقاد تفاهم نامه خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی به طول های۱۲، ۱۸ و ۹ متری با دو شرکت خودروسازی داخلی خبر داد و گفت: مقرر شد طی مدت دو ماه، یک دستگاه اتوبوس برقی تولید و بعنوان پایلوت تحویل شهرداری تبریز داده شود تا در صورت رضایتمندی این تفاهم نامه به قرارداد تبدیل شود.

به گزارش نگاه، یعقوب هوشیار با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر و استفاده از تکنولوژی های نو اظهار کرد:مدیریت شهری در دو سال گذشته اقدامات موثری برای نوسازی ناوگان حمل و نقل در راستای کاستن از بار ترافیکی و کاهش آلودگی در شهر انجام داده است.

وی با اشاره به نتایج ملموس نوسازی ناوگان حمل و نقل در کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز، افزود: توجه به سلامت عمومی شهروندان و اجرای پروژه های متنوع زیست محیطی در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد چرا که خود را بدهکار نسل‌های آتی در حوزه آلایندگی محیط زیست می‌دانیم.

شهردار تبریز  با بیان اینکه، توسعه حمل و نقل عمومی مانند خرید تاکسی و اتوبوس های جدید نقش بسزایی در تحقق اهداف و برنامه های راهبردی عملیاتی شهرداری تبریز داشته است. تصریح کرد: بکارگیری اتوبوس برقی گامی نوین به سوی شهر بدون آلودگی و پاک خواهد بود بر همین اساس راهبرد مدیریت شهری استفاده حداکثری  از فناوری های پاکی چون اتوبوس های برقی در بلند مدت است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال در حوزه حمل و نقل شهری ۱۰۷  درصد تحقق بودجه ای انجام شده است، خاطر نشان کرد: حل معضل ترافیک و حرکت به سمت و سوی شهر پاک در بلند مدت تنها با تمرکز بر حوزه حمل و نقل شهری من جمله نوسازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی، تسریع عملیات عمرانی با تزریق به موقع بودجه در احداث ایستگاه‌های مترو امکان پذیر است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − ده =