کد خبر : 38960
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

افزارش ۱۸ درصد ماموریت‌های تصادفی در آذربایجان شرقی

افزارش ۱۸ درصد ماموریت‌های تصادفی در آذربایجان شرقی
رئیس اورژانس آذربایجان شرقی مجموع ماموریت‌های تصادفی اورژانس استان را در سه ماهه نخست سال جاری هفت هزار و ۹۵۹ ماموریت اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به سه ماهه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش نگاه به نقل از ایرنا؛ اصغر جعفری روحی اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال کارشناسان اورژانس به ۳۶ هزار و ۴۵۱ ماموریت اعزام شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد ماموریت ها مربوط به شهرستان تبریز است، گفت: در سال جاری ۲۱ هزار و ۲۰۸ ماموریت در این شهرستان انجام شده است.
وی ادامه داد: در این مدت ۲۸ هزار و ۴۹۲ مورد ماموریت های اورژانس استان غیرتصادفی بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: ۱۳ هزار و ۲۶۰ نفر در ماموریت‌های غیرتصادفی توسط کارشناسان اورژانس آذربایجان شرقی به بیمارستان منتقل شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است.
رئیس اورژانس آذربایجان شرقی تعداد مصدومان انتقالی به بیمارستان در ماموریت‌های تصادفی را ۶ هزار و ۷۶۱ مورد برشمرد و افزود: این آمار نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: هفت هزار و ۵۸۵ نفر در ماموریت‌های غیر تصادفی و ۷۹۰ نفر از مصدومان تصادفی نیز توسط کارشناسان اورژانس در محل درمان شدند.

جعفری روحی گفت: ۹۰ نفر در حوادث رانندگی به دلیل شدت جراحت وارده در محل جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در این مدت کارشناسان اورژانس به یک هزار و ۲۴۰ بیمار قلبی و ۹۱۱ بیمار تنفسی امدادرسانی کردند.

رئیس مرکز اورژانس آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی آمار مسمومیت با مونوکسیدکربن در سال جاری نسبت به سال گذشته، گفت: در سال جاری ۱۰۸ نفر به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن توسط کارشناسان اورژانس امدادرسانی شدند.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی سال گذشته ۹۸۴ نفر در این استان بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ که تعداد کشته ها ۹۲۶ نفر بود ۶ درصد افزایش داشت.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 4 =