کد خبر : 38859
تاریخ انتشار : شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز خبر داد:

سه میلیون و ۶۰۰ هزار سفر درون‌شهری هر روز در تبریز

سه میلیون و ۶۰۰ هزار سفر درون‌شهری هر روز در تبریز
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: شهر تبریز با یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت روزانه شاهد سه میلیون و ۶۰۰ هزار سفر درون‌شهری در شریان‌های اصلی و فرعی است.

یعقوب وحیدکیا معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران از سهم ۵۵ درصدی خودروهای شخصی در سفرهای درون شهری خبر داد و اظهار کرد: تبریز با یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت روزانه شاهد سه میلیون و ۶۰۰ هزار سفر درون‌شهری در شریان‌های اصلی و فرعی است.

وی افزود: در این بین متاسفانه سهم خودروی شخصی ۵۵ درصد است و به ترتیب تاکسی ۳۲ درصد، اتوبوس ۱۱ درصد و مترو ۵ درصد از سهم سفرهای روزانه را به خود اختصاص می دهد.

وحیدکیا با تاکید بر ضرورت رفع نقاط حادثه خیز برای کاهش آمار حوادث در سطح شهر گفت: از سال گذشته جهت پیشگیری از تصادفات رانندگی و تامین ایمنی کاربران معابر اقدامات اساسی در مجموعه حمل و نقل و ترافیک انجام پذیرفته است.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تبریز با اشاره به ضوابط و استانداردهای جهانی برنامه ریزی شهری گفت: باید ۲۴ تا ۲۸ درصد از کاربری های شهری به کاربری حمل ونقل اختصاص یابد. مطابق بررسی ها ۲۸ درصد از سهم کاربری های تبریز به حمل ونقل اختصاص دارد اما آنچه شبکه معابر تبریز را تحت تاثیر قرار می دهد و مشکل ترافیک را افزایش می دهد شکل شبکه است چرا که در شهر تبریز کمبود معابر شریانی درجه یک دیده می شود.

به گفته وحیدکیا، توسعه پیاده‌راه ها، تامین ایمنی عبور عرضی، توسعه سامانه های هوشمند کنترل ترافیک، تقویت و نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی، بهبود فرهنگ ترافیک و… جزوه اولویت برنامه های شهرداری بوده که نتیجه تلاش های صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ باعث کاهش ۲۸ درصدی حوادث رانندگی در تبریز شده است.

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 12 =