کد خبر : 12341
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰

تخصیص کمتر از ۵۰ درصد از اعتبار احیای دریاچه ارومیه

تخصیص کمتر از ۵۰ درصد از اعتبار احیای دریاچه ارومیه

 استاندار آذربایجان شرقی گفت: طی سه سال گذشته، تخصیص اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه زیر ۵۰ درصد بوده است.  به گزارش آوای سهند به نقل از ایسنا، مجید خدابخش در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه، با بیان این‌که احیای دریاچه ارومیه جزو اولویت‌های کاری ماست، اظهار کرد: با خشک شدن دریاچه ارومیه نزدیک

 استاندار آذربایجان شرقی گفت: طی سه سال گذشته، تخصیص اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه زیر ۵۰ درصد بوده است.

 به گزارش آوای سهند به نقل از ایسنا، مجید خدابخش در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه، با بیان این‌که احیای دریاچه ارومیه جزو اولویت‌های کاری ماست، اظهار کرد: با خشک شدن دریاچه ارومیه نزدیک به ۱۰ میلیون نفر در معرض تهدید قرار می‌گیرند که تبریز نیز یکی از پر جمعیت‌ترین نقاط در مسیر بادهای نمکی دریاچه بوده و ریزنمک‌ها می‌تواند زندگی مردم را فلج کند.

وی افزود: طی چهار سال برای احیای دریاچه ستاد مرکزی ایجاد شد که در آن ۲۷ اولویت و راهکار به عنوان بسته تدوین شد و همه باید برای اجرای آن همکاری کنیم.

وی با بیان این‌که جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه برای توجیه کشاورزان، باغداران و روستاییان برگزار می‌شود، گفت: برای جلوگیری از خشک شدن دریاچه ۲۷ راهکار ارائه می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای احیای دریاچه ارومیه، افزود: در حوضه آبریز دریاچه ارومیه برخی از سدها متوقف و حدود سه هزار و ۵۰۰ چاه غیرمجاز مسدود شده است.

وی افزود: آبیاری قطره‌ای و تحت فشار زمین‌های کشاورزی نیز مصرف آب را کاهش نداده بلکه افزایش زمین‌های زیرکشت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه را به دنبال داشته است.

خدابخش خاطرنشان کرد: طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر تبریز توسط شرکت آب و فاضلاب اجرا می‌شود و مقرر شده ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب را به پیکره‌ی دریاچه وارد کند، ولی این پروژه نیز با کمبود بودجه مواجه است.

وی با تاکید بر این‌که روستاییان و کشاورزان در حوضه آبریز دریاچه ارومیه باید متوجه موضوع خشک شدن دریاچه شوند، گفت: با خشکی دریاچه، زندگی روستاییان و دامداران تحت تاثیر قرار می‌گیرد و اگر معیشت جایگزین برای آن‌ها تعریف نکنیم با زور هم‌ نمی‌توانیم در جهت تحقق اهداف حوزه فرهنگی و اجتماعی گامی برداریم.

استاندار آذربایجان شرقی از اختصاص ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای روستاییان و مناطق محروم خبر داد و گفت: اگر در این مناطق پروژه‌های معیشت جایگزین، معرفی شود، می‌توانیم روستاییان را از لحاظ مالی تامین کنیم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + شش =