کد خبر : 6532
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۹:۱۷

تحصیل ۶۵ هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد استان/ تقسیم دانشگاه‌های استان به ۵ ناحیه/ دانشگاه آزاد در انتخابات بی‌طرف خواهد بود

تحصیل ۶۵ هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد استان/ تقسیم دانشگاه‌های استان به ۵ ناحیه/ دانشگاه آزاد در انتخابات بی‌طرف خواهد بود

عزیز جوانپور با تأکید بر اینکه قطعاً دانشگاه آزاد در انتخابات‌ بی‌طرف خواهد بود، گفت: امکانات دانشگاه‌های آزاد استان برای اهداف انتخاباتی در اختیار هیچ شخص و یا گروهی قرار نخواهد گرفت.      به گزارش  نگاه ، عزیز جوانپو در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره سی و پنجمین سالگرد افتتاح دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، اظهار

عزیز جوانپور با تأکید بر اینکه قطعاً دانشگاه آزاد در انتخابات‌ بی‌طرف خواهد بود، گفت: امکانات دانشگاه‌های آزاد استان برای اهداف انتخاباتی در اختیار هیچ شخص و یا گروهی قرار نخواهد گرفت.

تحصیل 65 هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد استان/ تقسیم دانشگاه‌های استان به 5 ناحیه/ دانشگاه آزاد در انتخابات بی‌طرف خواهد بود
    

به گزارش  نگاه ، عزیز جوانپو در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره سی و پنجمین سالگرد افتتاح دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، اظهار داشت: دانشگاه آزاد تبریز جزو اولین واحدهای دانشگاه آزاد در کشور است که هم‌اکنون با دارا بودن رتبه چهارم، در ردیف دانشگاه آزاد برتر کشور قرار دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای دانشگاه‌های آزاد استان، افزود: تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و با توجه رویکرد آموزش محور این دانشگاه تاکنون، بایستی به حوزه پژوهش نیز ورود پیدا کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم ورود این دانشگاه به حوزه کارآفرینی و موضوعات دانش‌بنیان در جامعه، گفت: همکاری پژوهشی دانشگاه با بسیاری از مراکز و صنایع در استان آغازشده و تلاش می‌کنیم از ظرفیت علمی دانشگاه در راستای اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات جامعه استفاده نماییم.

وی ادامه داد: راه‌اندازی رشته دندانپزشکی یکی از دستاوردهای تأثیرگذار در سطح آموزش عالی استان است و امیدواریم با تکمیل و تجهیز بیمارستان امام سجاد (ع) که در شرف بهره‌برداری قرار دارد، جایگاه تبریز را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

تحصیل ۱۳ هزار نفر در مقطع کارشناسی
جوانپور با اشاره به اینکه ۲۳۷۶۱ دانشجو در دانشگاه‌ آزاد تبریز مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: از این تعداد دانشجو، حدود ۱۳ هزار نفر در مقطع کارشناسی، ۸۳۰۰ در مقطع کارشناسی ارشد، ۷۵۱ نفر در مقطع دکترای حرفه‌ای و ۱۴۷۸ نفر در مقطع دکترای تخصصی مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: از تعداد رشته‌های موجود در دانشگاه‌های آزاد استان، صرفاً ۱۷ رشته با برگزاری آزمون دانشجو جذب می‌کنند و در بقیه رشته‌ها، دانشجویان می‌توانند بدون آزمون به تحصیل در دانشگاه‌های استان مشغول شوند و اکنون ۶۵ هزار دانشجو در استان داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه تدریس ۵۱۷ عضو هیئت‌علمی در دانشگاه‌های آزاد استان، خاطرنشان کرد: در کنار این اساتید، ۶۷۰ استاد نیز به‌صورت هیئت‌علمی با دانشگاه همکاری می‌کنند و ۷۰۰ نفر نیز به‌عنوان کارمند در واحدهای استان اشتغال دارند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های آزاد استان با نصف ظرفیت خود فعالیت می‌کنند، ادامه داد: در حال حاضر ۶۵ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان مشغول تحصیل هستند و تلاش کرده‌ایم با توجه به این شرایط تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی افزایش یابد.

ظرفیت خالی صندلی در دانشگاه‌های استان زیاد است
جوانپور با اشاره به تخفیف ۵۰ درصدی شهریه رشته‌های با متقاضی کم، خاطرنشان کرد: متأسفانه ظرفیت خالی صندلی در دانشگاه‌های استان زیاد است و زمانی دانشگاه آزاد کمیت محور و با حضور دانشجویان معنا می‌یافت، اما با توجه به شرایط پیش آمده، اکنون فرصتی مناسب برای حرکت به سمت نگاه کیفی در دانشگاه و سوق دادن دانشجویان و اساتید برای حل مشکلات جامعه است.

وی با اشاره به حمایت از طرح‌های برون دانشگاهی، خاطرنشان کرد: علی‌رغم مشکلات موجود در پرداخت حقوق شاغلین در دانشگاه و بحران مالی در برخی مراکز، با توجه به تاکیدات آقای دکتر ولایتی و دکتر رهبر، ۱۰ درصد بودجه دانشگاه را به بخش پژوهش اختصاص یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، با اشاره به سیاست گسترش واحدهای سما در شهرستان‌های استان، گفت: ۲۲ مدرسه سما در استان سهمیه‌بندی شده است که برای مثال در شهرهایی نظیر آذرشهر، گوگان و … این واحدها راه‌اندازی شده و قصد داریم ظرفیت‌های استانی را به سمت توسعه واحدهای سما سوق دهیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های آزاد استان به ۵ ناحیه تقسیم خواهد شد، افزود: استان آذربایجان شرقی جزو ۵ استانی است که این ناحیه بندی را به‌صورت پایلوت انجام خواهد داد و قرار است پس‌ازآن، این موضوع در کل کشور انجام شود.

امکانات دانشگاه‌ برای اهداف انتخاباتی در اختیار هیچ شخص یا گروهی قرار نخواهد گرفت
جوانپور با اشاره به اینکه تغییرات مدیریتی در استان طبیعی بوده اما به دنبال تغییرات جدی نیستیم، ابراز داشت: سیاست‌های مدنظر مدیریت جدید دانشگاه آزاد کشور را اعلام کرده و از مدیران برنامه خواسته‌ایم، بالطبع مدیران باید با این سیاست‌ها همگام باشد و به دنبال تغییرات به نفع دانشگاه‌ها هستیم.

وی با تأکید بر اینکه قطعاً دانشگاه آزاد در انتخابات‌ها بی‌طرف خواهد بود، گفت: امکانات دانشگاه‌های آزاد استان برای اهداف انتخاباتی در اختیار هیچ شخص و یا گروهی قرار نخواهد گرفت.

دانشگاه آزاد اسلامی زیر چتر هیچ‌کسی نیست
رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی زیر چتر هیچ‌کسی نیست، افزود: از ظرفیت‌های مسئولین و نمایندگان برای اعتلای دانشگاه استفاده خواهیم کرد، چراکه صف‌بندی و جبهه‌گیری دانشگاه‌ها را از رسالت دور می‌کند و باید در راستای پیشبرد اهداف و توسعه دانشگاه باشیم و این‌گونه نخواهد بود که دانشگاه در اختیار یک نفر باشد.

وی افزود: تشکل‌های دانشجویی با رویکردهای مختلف سیاسی می‌توانند در چارچوب قانون در دانشگاه فعالیت کنند و در حقیقت دانشگاه باید به محلی برای تضارب آرا تبدیل شود، اما اجازه نخواهیم داد دانشگاه آزاد اسلامی بنگاه شخص یا جناح خاصی باشد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =