کد خبر : 7305
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸

تبریز ۲۰۱۸ محصور در مرزهای گفتگو/ مترو بر روی ریل های سرعت با طعم فاینانس میلیون دلاری

تبریز ۲۰۱۸ محصور در مرزهای گفتگو/ مترو بر روی ریل های سرعت با طعم فاینانس میلیون دلاری

جلسه امروز شورای شهر تبریز با لایحه بررسی اعتبارات تبریز ۲۰۱۸ و موافقت شورا با اخذ فاینانس ۴۲۰ میلیون دلاری برای تکمیل مترو تبریز برگزار شد. به گزارش آوای سهند، جلسه امروز شورای شهر تبریز با حضور اعضا و دو میهمان برگزار شد. محمد حسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مصطفی مولوی مدیر

جلسه امروز شورای شهر تبریز با لایحه بررسی اعتبارات تبریز ۲۰۱۸ و موافقت شورا با اخذ فاینانس ۴۲۰ میلیون دلاری برای تکمیل مترو تبریز برگزار شد.

به گزارش آوای سهند، جلسه امروز شورای شهر تبریز با حضور اعضا و دو میهمان برگزار شد. محمد حسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مصطفی مولوی مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز برای پیگیری بودجه های بخش تحت مدیریت خود به صحن شورا آمدند.

شکور اکبر نژاد  رئیس شورای شهر در ابتدای این جلسه گفت: امروز در جامعه وظیفه داریم دلهای مردم را به یکدیگر پیوند دهیم و این کار با ایجاد امید در جامعه می تواند اتفاق بیفتد. اکبرنژاد ادامه داد: برای ایجاد آرامش در جامعه همه کارکنان دولت، شهرداری، اصناف و تمام خادمین مردم در کشور وظیفه دارند تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

او با بیان اینکه عبادت به جز خدمت خلق نیست تصریح کرد: به همه کارکنان دولت و شهرداری اعلام می کنم ما باید برای حل مشکلات مردم دنبال راهکار باشیم نه دنبال پیدا کردن تبصره برای نه گفتن به درخواست های مردم.

در  ابتدای جلسه لایحه بررسی اعتبارات تبریز ۲۰۱۸ بررسی شد که  مسعودی ریحان در جریان بررسی این لایحه بر اجرای برنامه‌‌های آموزش فرهنگ گردشگرپذیری و ارائه مشوق به شرکت‌‌های گردشگری در جهت افزایش تعداد گردشگران ورودی به شهر تبریز تاکید کرد.

وی بیان داشت: آقای الموسوی به جد تحت فشار قرار دارند و ما این را می‌دانیم، آقایان شهردار و استاندار در حالی به ایشان ابلاغ داده‌اند که هنوز ابزارها و منابع مالی لازم را پیش بینی نکرده‌اند، مگر الموسوی چه گناهی کرده است که باید آبرو و اعتبار چندین ساله خود را بر این راه بگذارد؟

سعید نیکوخصلت دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه با وجود گذشت شش ماه از آغاز تبریز ۲۰۱۸ هنوز همه نهادهای مرتبط به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند، ابراز داشت: پیشنهاد می‌کنم با توجه به شناخت آقای الموسوی، مسئول دبیرخانه تبریز ۲۰۱۸ از افکار کمیسیون‌‌های برنامه و بودجه و فرهنگ، ظرف یک هفته لایحه پیشنهادی را اصلاح و مجددا به شورا بیاورند.

در ادامه فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای پنجم تبریز با تاکید بر اینکه اگر برای تبریز ۲۰۱۸ اعتباری نداریم همان بهتر که کنار بکشیم، توضیح داد: هنوز بعضی مناطق نتوانسته‌اند حقوق و حق بیمه کارمندان را پرداخت کنند، ببینید آسفالت خیابان‌ها در چه وضعی است؟

وی متذکر شد: هفته‌های فرهنگی که سال‌های متمادی برگزار شده است هیچ عایدی جز اتلاف هزینه نداشته است.

در پایان شهرام دبیری با اشاره به اینکه شورای شهر در قالب بودجه  ۲۵ میلیارد تومان برای تبریز ۲۰۱۸ تصویب کرده است و الان نمی‌تواند این مصوبه را پس بگیرد، اظهار داشت: رد لایحه شهرداری به این معناست که برنامه‌‌های تبریز ۲۰۱۸ بدون نظر شورا و با اختیار تام شهرداری برگزار شود!

ادامه بررسی لایحه نحوه هزینه کرد اعتبارات تبریز ۲۰۱۸ به جلسه هفته آتی و بررسی مشترک دو کمیسیون فرهنگی و برنامه و بودجه موکول شد و همچنین طرح دو فوریتی تدوین برنامه کلان توسعه شهر تبریز که به امضای ۱۲ عضو شورای شهر رسیده است، اعلام وصول شد.

همچنین در ادامه جلسه موافقت کمیسیون عمران با دریافت تسهیلات فاینانس برای خط دو قطار شهری تبریز توسط رئیس کمیسیون اعلام شد.

مدیرعامل قطار شهری تبریز نیز در خصوص ضرورت دریافت این فاینانس گفت: خط یک مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد ولی تکمیل کامل این خط از قبیل تجهیز ایستگاه‌ها و … دو و نیم سال طول می‌کشد. با توجه به فرایند بازگشت تحریم‌های آمریکا، تنها دو ماه دیگر برای دریافت فاینانس زمان داریم.

«مصطفی مولوی» ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی ۳۱ شهریور ماه سال جاری، مترو به ایستگاه «سه راهی امین»‌ می‌رسد.

شهردار تبریز در خصوص فاینانس خط دو مترو تبریز گفت: طی ۹ ماه گذشته علی‌رغم تلاش‌های انجام شده هنوز موفق به تصویب فاینانس و دریافت این مبلغ نشده‌ایم که منجر به از بین رفتن زمان می‌شود.

«ایرج شهین‌باهر» ادامه داد: دولت باز پرداخت ۵۰ درصد فاینانس را تضمین می‌کند و به همین منظور باید از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را انجام دهیم.

وی ادامه داد: بر اساس رایزنی‌های انجام شده، پیمانکار برای راه‌اندازی دستگاه «تی بی ام» دوم برای آغاز حفاری خط دو مترو از سمت باغمیشه اقدام می‌کند که برای بار اول در تاریخ تبریز حفاری مترو با دو دستگاه تی بی ام انجام خواهد شد.

عبداله تقی‌پور عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه عنوان کرد: خواسته ما از شهرداری اتمام خط یک تا پایان سال ۹۷ می‌باشد، به‌علاوه خواهان شفاف سازی دقیق درباره زمان اتمام خط دو پس از دریافت فاینانس هستیم.

در نهایت فاینانس ۴۲۰ میلیون دلاری برای خریداری تجهیزات مورد نیاز برای تمامی ۲۲ کیلومتر این پروژه و اتمام ۱۰ کیلومتر از آن با اکثریت آرا توسط شورا تصویب شد.

همچنین بر اساس مصوبه شورا مقرر شد که ۱۲ کیلومتر مابقی از محل اعتبارات دولتی همچون صندوق توسعه ملی تکمیل شود.

شورای شهر لایحه‌ای دیگر مبنی بر افزایش ۱۵۰ میلیارد تومانی سهم شهرداری تبریز از محل فروش اوراق  مشارکت برای خط یک مترو تبریز را نیز تصویب کرد.

محمد حسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز که برای پیگیری کمک شورای شهر تبریز به احداث بخش های درمانی، پیوند اعضا و … در تبریز حضور یافته بود اظهار داشت: امکان پیوند کلیه، کبد، مغز استخوان، قلب و … در تبریز فراهم است هشت پیوند کلیه، سه پیوند کبد و یک پیوند قلب در سال جاری در تبریز انجام شده است و فردی که پیوند قلب شده اکنون وضعیت بسیار خوبی دارد و طی چند روز آینده از بیمارستان مرخص می‌شود.

وی افزود: متاسفانه پیش از این در زمینه پیوند کلیه کند پیش می‌رفتیم که طی برنامه‌ای این بخش را توسعه دادیم و اکنون تنها هشت نفر در استان منتظر پیوند کلیه هستند.

‌وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز پیوند تبریز، خاطرنشان کرد: ۷۰ تخت از ۲۰۰ تخت این مرکز مختص پیوند، ۳۲ تخت عادی، ۱۱ اتاق ویژه و … است که یکی از مهمترین و مجهزترین بخش‌های پیوند کشور به شمار می‌رود.

صومی با ارائه گزارشی از وضعیت رشد دانشگاه علوم پزشکی نسبت به سال های گذشته با بیان اینکه این دانشگاه را آذرماه سال ۹۲ با ۱۹۶ میلیار تومان کسری تحویل گرفته بود، گفت: متاسفانه تا امروز مقدار بدهی بیمه ها به دانشگاه مبلغ ۸۵۰ میلیارد تومان رسیده است و این موضوع سبب شده است، دانشگاه علوم پزشکی زیر بار بدهی ۷۵۰ میلیارد تومانی برود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: با ۱۰۰۰ میلیارد تومان ۳۰۰ هزار متر مربع کار عمرانی تحویل داده‌ایم و ۱۵۰ هزار متر مربع نیز تا پایان سال به مردم استان تقدیم می‌شود.

وی با اشاره به احداث ۱۲۰ مرکز سلامت و ۳۰۰ خانه بهداشت در استان، بیان کرد: تبریز یکی از فقیرترین شهرها از نظر تعداد مرکز سلامت بود که در این راستا ۲۲ مرکز احداث می‌شود و در تلاش هستیم با مساعدت شهرداری ۱۰ مرکز دیگر در تبریز احداث شود.

صومی با اشاره به احداث بیمارستان‌های جدید در تبریز، عنوان کرد: اورژانس بیمارستان یک‌هزار تخت خوابی تبریز در حال تکمیل بوده و بیمارستان ۷۲۳ تخت خوابی نیز در آستانه‌ی شروع است، همچنین به دنبال دریافت مجوز احداث بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی در شمال غرب تبریز هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به طراحی پارکینگ برای ۲۵۰۰ خودرو در بیمارستان امام رضا (ع)، خاطرنشان کرد: با احداث این پارکینگ از ترافیک خیابان‌های اطراف بیمارستان کاسته می‌شود.

وی با اشاره به خریداری آمبولانس‌های جدید برای استان، ادامه داد: با هزینه۵۶ میلیارد تومان آمبولانس‌های ۱۱۵ پایگاه استان نوسازی شده است.

صومی در پایان تاکید کرد: علی‌رغم تمامی مشکلات مالی مصمم به افزایش خدمات ارایه شده به مردم هستیم و طبق پیش بینی با اجرای برنامه‌ها مجموعه نیازهای درمانی استان در ۵۰ سال آتی تامین می‌شود.

«حجت پورفتحی» – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این خصوص گفت: ضرورت دارد فرهنگ اهدای عضو در استان نهادینه شود که در این راستا شهرداری و شورا برای تبلیغات در این راستا کمک کند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۰۳ نفر در استان مرگ مغزی شدند که تنها خانواده ۱۱ نفر از آن‌ها به اهدای عضو رضایت دادند؛ این در حالیست که اعضای یک فرد می‌تواند به هشت نفر جان تازه بخشد.

«شکور اکبرنژاد» – رئیس شورای شهر تبریز نیز گفت: شهرداری و شورا هر گونه حمایت لازم را برای ارتقای سلامت جامعه و نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو انجام خواهد داد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =