کد خبر : 38073
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

برخی نماینده‌ها سعی در حاشیه‌سازی برای مجلس دارند/برقراری ارتباط با صهیونیسم توسط کشورهای اسلامی، خیانت به جهان اسلام است

برخی نماینده‌ها سعی در حاشیه‌سازی برای مجلس دارند/برقراری ارتباط با صهیونیسم توسط کشورهای اسلامی، خیانت به جهان اسلام است
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: در مسئله قره‌باغ ارمنستان به‌عنوان کشور متجاوز و همسایه که قره‌باغ را گرفته بود مطرح می‌شد ولی اسرائیل یک دولت جعلی است که یه‌مانند غده سرطانی ایجاد شده است.

به گزارش نگاه، روح‌الله متفکرآزاد در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که مجلس فعلی یکی از مجالس انقلابی بود، اظهارداشت: با طرح این سوال که این مجلس چگونه انقلابی بودن خود را نمایان کند؟ پس به سراغ چندین مصداق رفتیم که تقنین، نظارت و سبک زندگی می‌تواند انقلابی بودن یک مجلس را نشان دهد که نکاتی در این حوزه می‌گویم.

 

وی با بیان اين‌که در آغاز مجلس مقام رهبری اولویت‌هایی را متذکر شدند که ما با برخی کارشناسان و نمایندگان جوان به بحث نشستیم که در خروجی این نشست‌ها، اولویت‌هایی احصا شد که منطبق با توصیه‌های رهبری بودند.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، افزود: اولین طرحی که در مجلس دادیم شفافیت آرا بود ولی چون در اولویت‌های ۱۰ گانه نبود، طرح عادی و بدون اولویت ثبت کردیم چون اولویت طرح‌های اقتصادی_معیشتی بود اما مجدانه پیگیر هستیم.

 

وی با بیان این‌که حوزه مسکن را یکی از این اولویت‌ها در نظر گرفتیم، گفت: وزیر اسبق معتقد به ساخت مسکن نبود ولی از آن‌طرف بحران مسکن نیز جدی بود، پس قانون مالیات بر خانه‌های خالی مصوب کردیم که اخیرا شنیده‌آن ۸۰۰ هزار مالیات بر خانه‌های خالی صادر شده است، هدف‌مان سوداگران کلان بود، نه کسانی که یکی دو مسکن دستشان دارند.

 

متفکرآزاد بحران‌های کشاورزی نیز جدی دانست و اذعان داشت: ۲ قانونی که در مجلس دادیم، اثر یکی مشهود بود، همان خرید تضمینی محصولات را مصوب کردیم که شورای قیمت‌گداری سندیکاهای کشاورزی موثر در این قیمت‌گذاری باشند تا موجبات مهاجرت معکوس شویم، حوزه امنیت غذایی نیر ورود کردیم.

 

وی با اشاره به این‌که در حوزه کسب‌وکارها و صدور هفت‌خان رستم بود، گفت: برای اخذ مجوز ۲ نوع شیوه تعریف کردیم، یا ثبت‌محور یا تایید محور که تا ۳ روز جواب بله یا خیر باید بیاید و بله آمد برود کار را شروع کند، مجوز تایید محور نیز باید تا ۳ ماه جواب داده شود.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که از اولویت‌های بعدي مجلس بیکاری بود، ادامه داد: در زیست‌بوم اشتغال، بیکاری تحصیلکرده‌ها مطرح بود که قانون جهش تولید را پیگیری کردیم؛ ۱۵ کشور بااستعداد ۶۰۰ میلیون نفر بازار اشباع نشده محصولات دانش‌بنیان داشتند که ظرفیت مهمی بود که در شورای برنامه‌ریزی استان که این قانون در حوزه اشتغال نقش مهمی ایفا کند و سرمایه‌گذاران را ترغیب به اشتغال دانش‌پایه سوق دادیم.

 

وی با بیان اين‌که بانک مرکزی برای کنترل تورم و خلق پول بدون پشتوانه برنامه جدی نداشت،  افزود: در این خصوص تدابیری اندیشه شد؛ مالیات بر سوداگری، هزینه دلالی باید نسبت به تولید بیشتر شود و سرمایه‌گذاری مولد باید سود بیشتری داشته باشد که سعی داریم بر سرمایه‌های مردم مالیات نبندیم، بلکه حاشیه سود تولید زیاد شود.

 

متفکرآزاد با اشاره به این‌که در سال اول بر حوزه نظارت متمرکزتر بودیم و  لازم بود که ورود میدانی مجلس بیشتر باشد، تاکید کرد: از سال دوم بر نظارت ستادی تمرکز کردیم از ابزارهایی مثل کمیسیون اصل ۹۰ و‌… استفاده کردیم ولی سال سوم ابزار استیضاح را نیز اضافه کردیم.

 

وی یادآور شد: در دو سه مورد طرح سوال کردیم که یکی از آن  عدم وثوق آزمون تیزهوشان بود که وزیر گفت دفاعی ندارم و ارجاع به صحن علنی و کارت زرد ندادم و راه‌حل الگوریتم اصلاح سوالات را شیوه جدید ارائه دادم که ۱۸۰۰ خانواده به حقوق خود رسید که اکر سوال موثر باشد نتیجه میدهد، در مازوت نیز چنین شد.

 

وی با توضیحاتی در مورد دستمزدهای کارگران، گفت: اشتباه مفهومی که در مورد افزایش دستمزد کارگران وجود دارد، این گزاره است که با افزایش حقوق کارگران تعدیل و صدمه رشد تولید شود بیشتر می‌شود ولی کالایی که به بازار می‌آید سهم کارگر در قیمت تمام شده کالا بین ۶ تا ۱۰ درصد است که در دنیا این سهم ۳۰ درصد است؛ سال در همان افزایش حقوق کارگران شاهد تعدیل نیرو نبودیم، منظور در بالانس افزایش نیروی کار بیشتر بود.

 

متفکرآزاد گفت: دریاچه ارومیه چندین مگا پروژه سازه‌ای دارد که فازهای مکمل کانی‌سیب فقط باقی مانده است، پروژه انتقال کانی‌سیب آبروی کشور است ولی کافی نیست و برای احیا باید گام‌های بعد را برداریم ولی انتقال آب از کانی‌سیب گام بزرگی بود.

 

وی افزود: برای توسعه انرژی طرح‌هایی در نظر دادیم چراکه تولید وابسته به آن است؛ درباره مولدسازی کمیسیون‌های مربوطه در جریان تصمیمات ریز دولت است و این گزاره اشتباه که می‌گویند که نمایندگان مجلس بی‌خبر می‌مانند اشباه است ولی جایی که حذف اراده مجلس اتفاق می‌افتد برخورد می‌کنیم، اموال راکد دستگاه دولتی که ریالی برای خرج ندارد خوب است اما شرایطش مورد بحث و اصلاح است.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در موضوع فیلترینگ و حجاب و فرزندآوری و… که می‌گویند تمام هم و غم مجلس شده اشتباه است، چون رسانه‌ها بر آن حساسیت دارند بیشتر می‌پردازند و برخی موارد رسانه‌ای است و وضعیت صحنه‌ای مجلس نیست البته برخی نماینده‌ها سعی در حاشیه‌سازی برای مجلس دارند.

 

وی با اشاره به این‌که در مورد فیلترینگ باید ضابطه‌مند عمل کنیم، اذعان داشت: با طرح این سوال که وقتی به ناموس کسی در فضای مجازی تعدی  میشود چه‌کسی پاسخگو است یا از کسی کلاهبرداری می‌شود و…؛ باید گفت که اینیستاگرام پر از اکانت‌های جعلی است و باید متولیان آن پاسخگو باشند، ولی زیر بار این مهم نمی‌روند ولی فیلترینگ محض معقول نیست و باید آنان را مجاب به ایجاد نمایندگی در کشور کنیم.

 

متفکر آزاد در خصوص  مسئله تاسیس سفارت باکو در تل‌آویو، خاطرنشان کرد: جواب روشن‌است، ما برقراری ارتباط با صهیونیسم توسط کشورهای اسلامی را خیانت به جهان اسلام، مستضعفین و خیانت و کمک به غاصبین می‌دانیم.

 

وی افزود: اگر قره باغ غصب شده بود، فلسطین نیز غصب شده است، اگراهالی قره‌باغ مظلوم بودند، اهالی فلسطین نیز مظلوم هستند؛ هر جا باشد ما از قره‌باغ حمایت کردیم و پشت آن ایستاده‌ایم؛ من شخصا سال‌ها پیش به‌عنوان مثال در اجلاس‌های بین‌المللی از مسئله قره‌باغ حمایت کرد‌ام؛ پس آن‌قدر که قره‌باغ برای ما حساس بود، همان مقدار نیز از فلسطین حساسیت برخوردار است‌

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: در مسئله قره‌باغ ارمنستان به‌عنوان کشور متجاوز و همسایه که قره‌باغ را گرفته بود مطرح می‌شد ولی اسرائیل یک دولت جعلی است که به‌مانند غده سرطانی ایجاد شده است.

 

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 4 =