کد خبر : 15948
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

بخشی از امنیت و رفاه جامعه منوط به درآمدهای مالیاتی است

بخشی از امنیت و رفاه جامعه منوط به درآمدهای مالیاتی است

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ضرورت تلاش همگانی برای نهادینه شدن فرهنگ پرداخت مالیات، گفت: بخشی از امنیت و رفاه جامعه منوط به درآمدهای مالیاتی است. به گزارش آوای سهند، محمدرضا پورمحمدی در دیدار مدیرکل، معاونان و رؤسای مجموعه امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی با وی به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی، اظهار کرد: فرهنگ مالیاتی باید در

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ضرورت تلاش همگانی برای نهادینه شدن فرهنگ پرداخت مالیات، گفت: بخشی از امنیت و رفاه جامعه منوط به درآمدهای مالیاتی است.

به گزارش آوای سهند، محمدرضا پورمحمدی در دیدار مدیرکل، معاونان و رؤسای مجموعه امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی با وی به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی، اظهار کرد: فرهنگ مالیاتی باید در بین مردم توسعه یابد و رسانه‌ها برای تحقق این هدف کمک کنند تا اقشار مختلف بدانند توسعه جوامع با هزینه‌های مالیاتی به ثمر می‌رسد، هر چند در سال‌های اخیر این فرهنگ تا حدود زیادی ارتقا یافته است.

وی یادآوری کرد: البته ابزارهای تشویق و ترغیب افرادی که دیرکرد مالیاتی ندارند یا از پرداخت مالیات گریزان نمی‌باشند، نیز باید در دستور کار باشد تا خوش حساب‌های مالیاتی با بدحساب‌ها تفاوت داشته باشند.

پورمحمدی، ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران حوزه مالیاتی استان و ابراز رضایت از عملکرد این حوزه، گفت: در جلسات متعدد با صاحبان مشاغل و اصناف، کمترین گلایه‌های صنعت‌گران و تولیدکنندگان از حوزه مالیاتی است و این نشان می‌دهد که روند امور در این حوزه به خوبی پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت مالیات آن‌چنان که باید در جامعه ما جا نیفتاده است، افزود: تأمین امنیت اجتماعی، ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و بهبود فضای کسب‌وکار در گرو تحقق درآمدهای مالیاتی دولت است و این موضوع باید در جامعه نهادینه شود.

پورمحمدی همچنین با اشاره به پرداخت مالیات از نوع ارزش افزوده در جوامع مترقی دنیا افزود: با پرداخت این نوع مالیات در جامعه تعادل ایجاد شده و هزینه‌ها در مسیر مؤثر برای توسعه و آبادانی شهرها و روستاها صرف می‌شود که از فواید آن مردم بهره مند می‌شوند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با ابراز رضایت از عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان گفت: بر اثر تلاش های خالصانه همکاران مالیاتی در سطح استان و تعامل منطقی با مودیان و هم چنین مشارکت مردم، بیش از ۹۸ درصد درآمدهای درصد درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده آذربایجان شرقی در سال گذشته به حیطه وصول درآمد که جای قدردانی است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بیشترین وصول مالیاتی استان در تیر ماه میسر می‌شود، اظهار کرد: در سه ماهه اول سال جاری ۸۳ درصد سهم مالیاتی استان محقق شده است.

غلامرضا شریفی با اشاره به این که در قانون بودجه سال ۱۳۹۸ مبلغ سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سهم کل درآمدهای مالیاتی آذربایجان‌شرقی است، گفت: از این مبلغ ۹۴ درصد سهم درآمدهای مالیاتی می باشد که ۵۲ درصد آن، مالیات مستقیم و ۴۸ درصد آن مالیات‌های غیرمستقیم از جمله مالیات بر ارزش افزوده است.

وی با بیان این که مایلات بر ارزش افزوده نوعی مالیات پیشرفته است که اکنون در ۱۶۵ کشور دنیا دریافت می‌شود، افزود: این قانون یکی از مترقی ترین قوانین در کشورهای توسعه یافته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همچنین ادامه داد: دولت نیازمند درآمدهای غیرنفتی است که عمده ترین آن مالیات است و در اقتصاد مقاومتی، اصلی ترین پایه آن درآمدهای مالیاتی است که کشور را از وابستگی به نفت بی نیاز می کند و با ایجاد رفاه و آرامش برای مردم نتایج آن به جامعه بازمی گردد.

شریفی همچنین از پرداخت حدود ۵۰۴ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۳۹۷ به شهرداری‌ها و دهیاری‌های آذربایجان‌شرقی خبر داد  و آن را منبع بسیار مهمی در توسعه شهری و روستایی استان دانست.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + نوزده =