کد خبر : 31150
تاریخ انتشار : جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱

باید اقتصاد کشور را از صادرات نفت بی‌نیاز کنیم/ ضرورت رفع موانع تولید و صادرات

باید اقتصاد کشور را از صادرات نفت بی‌نیاز کنیم/ ضرورت رفع موانع تولید و صادرات

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: ما باید خودمان را از صادرات نفت بی‌نیاز کنیم و اقتصاد کشور را نباید به نفت وابسته کنیم، ما باید به جایی برسیم که اگر روزی لازم شد یک ماه صادرات نفت را قطع کنیم نه اینکه تمام اقتصادمان وابسته به آن باشد.

به گزارش نگاه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان اظهار داشت: نگاهی به موقعیت جغرافیایی ایران نشان می‌دهد که حدود ۴۰۰ میلیون نفر در همسایگی کشور ما زندگی می‌کنند و صادرات به این کشور شکوفایی اقتصاد ما را به همراه دارد.

وی ادامه داد: اگر باب صادرات به کشورهای همسایه گسترده شود و ما بازارهای این کشورها را به دست بگیریم امنیت اقتصادی و امنیت ما تامین می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به زحمات صادرکنندگان گفت: البته نمی‌شود که از این صادرات و هدف گفت اما از صادرکنندگانی که با تمام سختی‌ها اقتصاد ما را پیش می‌برند، یاد نکرد.

وی ابراز داشت: صادرکنندگان ما با مشکلات بسیاری مواجه هستند که اگر این مشکلات برطرف شود هم صادرات افزایش یافته و هم برگشت ارز به کشور افزایش می‌یابد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه صادرکننده و دولت باید تلاش کنند که شرایط و بسترها را فراهم آورند تا صادرات غیرنفتی رونق یابد، ابراز داشت:نقش صادرات در رشد اقتصادی کشورها برای همه روشن است چرا که مثبت شدن تراز پرداخت‌ها و به تبع آن افزایش ثروت به رفاه کشور تبدیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما باید خودمان را از صادرات نفت بی‌نیاز کنیم و اقتصاد کشور را نباید به نفت وابسته کنیم، ما باید به جایی برسیم که اگر روزی لازم شد یک ماه صادرات نفت را قطع کنیم نه اینکه تمام اقتصادمان وابسته به آن باشد.

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =