کد خبر : 2749
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۸:۱۵

“باریش” به دنبال زنده نگه داشتن موسیقی فولکولور آذربایجان است

“باریش” به دنبال زنده نگه داشتن موسیقی فولکولور آذربایجان است

سرپرست گروه “باریش” معتقد است: هدف این گروهه هنری زنده نگه داشتن موسیقی فولکولور آذربایجان است. به گزارش نصر، “مسعود امیرسپهر” در آستانه کنسرت جدیدش که از ۷ بهمن ماه در هتل کایا لاله پارک تبریز برگزار می شود در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر نصر افزود: در این اجرا مفتخرم

سرپرست گروه “باریش” معتقد است: هدف این گروهه هنری زنده نگه داشتن موسیقی فولکولور آذربایجان است.

به گزارش نصر، “مسعود امیرسپهر” در آستانه کنسرت جدیدش که از ۷ بهمن ماه در هتل کایا لاله پارک تبریز برگزار می شود در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر نصر افزود: در این اجرا مفتخرم که به تماشای ثمره  فعالیت هنرجویان خود خواهم نشست و نهایت سعی خود را بر این دارم که موقعیت های جدید و بالاتری برای نسل جوان فراهم کنم.

“امیرسپهر” با اشاره به اینکه زیر ساخت اصلی هر ژانر موسیقی، موسیقی کلاسیک است و برای آموختن یک موسیقی اصیل باید از چارچوب های اصلی استفاده کرد، گفت: قطعا برای شناخت کامل موسیقی آموزش های لازم باید از موسیقی کلاسیک آغاز شود، چون موسیقی کلاسیک تعریف شده و دسته بندی شده است اما در بخش ارائه موسیقی، در شهر ما با ارائه موسیقی فولکولور آذربایجان بیشتر موافق هستم چرا که موسیقی کلاسیک رنگ و بوی کشورها و شهرهای خود و همچنین فرهنگ غربی دارد و حس لازم را به مردم آذربایجانی آن طور که باید انتقال نمی دهد پس موسیقی ما باید طوری باشد که مردم هنردوست ما آن را با ذره ذره وجودشان حس کنند.

وی با تاکید بر اینکه در دهه های اخیر ارتباط جوانان با موسیقی تغییر یافته و شکاف عمیقی بین موسیقی اصیل و جوانان ایجاد شده است تصریح کرد: هدف گروه “باریش” استفاده موسیقی آذربایجان در لحن و گویشی متفاوت برای آشتی جوانان با موسیقی آذربایجانی و اصیل دیار خود ،همچنین ارائه موسیقی فاخر خود به دنیا جهت آشنایی هر چه بیش تر مردم جهان با موسیقی غنی آذربایجان است.

امیرسپهر در خصوص اجرای جدید گروه خود اذعان داشت: گروه کر باریش متشکل از ۶۰ وُکالیست است که به صورت محدوده صدایی “آلتو” و “سوپرانو” جهت خانم ها ، محدوده ” تنور” و “باس” جهت آقایان تنظیم شده است.

سرپرست گروه باریش از اجرای مستقل گروه خود بدون سولیستی خود خبر داد و افزود: در این اجرا مفتخرم که به تماشای ثمره  فعالیت هنرجویان خود خواهم نشست و نهایت سعی خود را بر این دارم که موقعیت های جدید و بالاتری برای نسل جوان فراهم کنم. با اینکه قطعا این اجرا نقد ها و پیشنهاد های فراوانی خواهد داشت وطبیعی است که هر اجرایی با استرس ها و کاستی های خود همراه خواهد بود اما امروز من آمده ام که بگویم این ثمره   دو دهه فعالیت های من در صحنه های مختلف تبریز است، این بار جوانان من با همدلی نماینده من خواهند بود.

امیر سپهر در مورد ویژگی های اصلی این اجرا سخن به میان آورد و اذعان داشت: از ویژگی های اصلی  که این کنسرت برخوردار است اجرای  سه وُکالیست خانم با رعایت شئونات و مقرارت اسلامی کشور عزیزمان است که به طور مستقل به ایفای اثر بزرگی از موسیقی آذربایجان خواهند پرداخت که برای اولین بار در تبریز اتفاق خواهد افتاد ، همچنین اجرای گروه باریش در هتل “کایا” لاله پارک است که به جهت بالا بودن کیفیت و ظرفیت بالا تصمیم به اجرای کنسرت در این محل گرفته شد.

مسعود امیر سپهر اظهار داشت: همانطور که می دانید متاسفانه تبریز به عنوان کلانشهر فاقد سالن با ظرفیت بالای ۵۰۰ نفر و همچنین برخوردار از کیفیت صدایی مطلوب است. امیدواریم که مسئولان تمهیدات لازم را هرچه سریع تر جهت تامین سالن های شایسته برای کلانشهری همچون تبریز به عمل آورند.

این گزارش می افزاید، گروه کر “باریش”  از سال ۸۰ شروع به کار کرده و در سال ۸۵ برای اولین بار برای ایفای کار خود به صحنه رفته است. بعد از گذشت یک دهه گروه باریش در پنجمین کنسرت خود این بار به طور متفاوت به ایفای نقش خواهد پرداخت، گروه کر این مجموعه گسترش یافته و امسال با تعداد ۶۰ وُکالیست  و ۳۰ نوازنده ارکستر در هتل “کایا ” لاله پارک تبریز نفسی تازه به موسیقی آذربایجان خواهد دمید.

این گزارش حاکی است، کنسرت  “گروه باریش” ۷ بهمن ماه جاری در دو سانس در سالن هتل “کایا” لاله پارک تبریز  میزبان علاقه مندان به هنر  موسیقی آذربایجان خواهد بود.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + 12 =