کد خبر : 18061
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۷:۴۳

انتقاد آل‌هاشم از وضعیت فعلی مقبره الشعرا

انتقاد آل‌هاشم از وضعیت فعلی مقبره الشعرا

امام جمعه تبریز گفت: سال‌هاست که مقبره الشعرا به بهانه ساخت و ساز تخریب شده و نمی دانیم چه سازمانی جوابگوی این مسأله است.

امام جمعه تبریز گفت: سال‌هاست که مقبره الشعرا به بهانه ساخت و ساز تخریب شده و نمی دانیم چه سازمانی جوابگوی این مسأله است.

به گزارش سهند، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم روز چهارم شهریور در آیین نکوداشت مرحوم استاد «ابراهیم بخت‌شکوهی» اظهار داشت: متأسفانه در ارتباط با هنرمندان و مفاخر فرهنگی شهر کوتاهی شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: باید پرسید در ارتباط با بخت‌شکوهی ها چه اقداماتی انجام دادیم. سال‌هاست که مقبره الشعرا به بهانه ساخت و ساز تخریب شده و نمی دانیم چه سازمانی جوابگوی این مسأله است و چه زمانی این مقبره بازسازی می شود.

وی با بیان این‌که تبریز خاستگاه خطاطی و خوشنویسی ادامه داد: در تبریز خطاطانی همچون میرعلی تبریزی، عباسی، شفیع تبریزی، میرزا طاهر تبریزی و سایر خوشنویسان می زیستند؛ اما استاد بخت شکوهی در دوران رنگ باختن اصالت ها در اثر تهاجم ها و استعلای فرهنگ، توانست با رادمردی و با کمال شجاعت ارزش های مذهبی و اصالت دینی را زنده کرد.

امام جمعه تبریز در ادامه افزود: از این استاد آثار ماندگار و ارزشمندی از آیات قرآنی و روایت های ائمه اطهار(ع) به جا مانده است که علاوه بر این آثار می توان به توازن و رفتار ستودنی استاد اشاره کرد.

آل هاشم در بخش دیگر سخنان خود، استاد بخت شکوهی را نمونه بارز هنرمند متعهد عنوان کرد و گفت: این استاد متعهد به آرمان های انقلابی است که ریشه اسلامی دارد که در این استاد خصایص اخلاقی همچون صداقت، شجاعت، امانت داری، مردانگی و صفت پهلوانی نهفته بود.

وی در پایان ضمن قدردانی از حوزه هنری، خاطرنشان کرد: امیدواریم از هنرمندان و اساتید زبده آذربایجان همچون این مراسم، تجلیل و قدردانی به عمل آید.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =