کد خبر : 23048
تاریخ انتشار : شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰

اقدام ارزشمند هموطن تبریزی در تیمار جوجه “شاهبوفه”

اقدام ارزشمند هموطن تبریزی در تیمار جوجه “شاهبوفه”

شاهبوفه

 یکی از هموطنان آذربایجانی با تیمار شاهبوفه مصدوم و نگهداری ۱۰ ماهه از این پرنده ؛ بعد از بهبودی کامل و رشد مناسب به طبیعت بازگرداند.

به گزارش نگاه، امین افخم در این خصوص در گفت و گویی اظهار داشت: حدود ۱۰ ماه قبل زمانی که وارد باغ شدم دیدم یه پرنده در گوشه باغ زمین افتاده و تلاش دارد خود را پنهان کند  نزدیکتر که شدم دیدم یک جوجه شاهبوفه است که توانایی پرواز ندارد.
وی ادامه داد: اول خواستم برگردان امش  به طبیعت،بعد با خودم گفتم امکان دارد گرفتار سایر حیوانات شده و تلف شود ؛ به همین دلیل تصمیم گرفتم از آن حفظ و نگهداری کنم.
افخم اظهار داشت: ابتدا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان اطلاع دادم و آمادگی ام را برای نگهداری اش اعلام کردم و با موافقت سازمان یک مکان مناسب برای نگهداری اش درست کردم تا حدالامکان مشابه زیست بوم اش باشد.
وی ادامه داد: با گذاشتن تله موش و تهیه جوجه های زایعات از پرورشگاه غذای اصلی خود پرنده  را  در اختیارش گذاشتم.
این جوان علاقه مند به محیط زیست اضافه کرد: در کنار زندگی روزمره پرنده،کم کم آموزش های شکار و پرواز را شروع کردم. کارها خیلی خوب پیش رفت،تا جایی که دیگر آماده برگشتن به طبیعت شد.
وی اضافه کرد: با مطالعه و مشاوره با سازمان محیط زیست تصمیم گرفتیم در ایام عید و در ۱۲۰ کیلومتری تبریز،نرسیده به اهر،در مراتع روستای مزرعه در منطقه ای بکر و زیبا و البته صعب‌العبور،پرنده را به آغوش مادرش(طبیعت) بازگردانیم. باشد مرهمی بر تن زخمی طبیعت.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =