کد خبر : 8844
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹

افزایش ۳ درصدی صادرات محصولات کشاورزی از گمرکات آذربایجان شرقی

افزایش ۳ درصدی صادرات محصولات کشاورزی از گمرکات آذربایجان شرقی

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش سه درصدی صادرات محصولات کشاورزی از گمرکات استان در سه ماهه نخست سالجاری خبر داد. به گزارش آوای سهند به نقل از ایسنا، اکبر فتحی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اظهار این مطلب افزود: با وجود شرایط موجود در سه ماهه نخست سال جاری  میزان صادرات محصولات کشاورزی

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش سه درصدی صادرات محصولات کشاورزی از گمرکات استان در سه ماهه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش آوای سهند به نقل از ایسنا، اکبر فتحی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اظهار این مطلب افزود: با وجود شرایط موجود در سه ماهه نخست سال جاری  میزان صادرات محصولات کشاورزی بیش از  ۶۹ میلیون دلار بوده و نسبت به  مدت مشابه سال قبل از افزایش سه درصدی برخوردار است.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای توسعه تجارت خارجی محصولات کشاورزی استان، تسهیلات و حمایت‌های لازم برای توسعه بازرگانی و تجارت محصولات کشاورزی در قالب ایجاد هلدینگ، شرکت‌های بازرگانی و زنجیره‌های ارزش محصولات کشاورزی ارائه می‌شود .

فتحی توسعه کشت سفارشی محصول را در گرو توسعه کمی و کیفی شرکت‌های بازرگانی و تجاری محصولات کشاورزی دانست و ادامه داد: وقتی هدف افزایش صادرات است باید موضوع افزایش تولیدات و داشتن بازرگانی قوی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و در وضعیت فعلی با خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های جدید به نظر می‌رسد صادر کنندگان هم نیاز به بازاریابی جدید دارند و حضور در بازارهای جدید صادراتی و موفقیت  در این بازارها پیش شرط‌هایی دارد که مهم ترین آن رقابت پذیر بودن کالاهای صادراتی  است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: این رقابت چه از بعد کیفیت و چه از بعد قیمت، نیازمند تحقق مشوق‌های صادراتی است و اعمال بسته حمایت از صادرات غیر نفتی و اقدام در جهت اجرایی کردن برنامه‌های دولت با هدف تحقق اهداف از پیش تعیین شده در قانون  برنامه ششم توسعه مبنی بر افزایش صادرات ضروری است و در چنین شرایطی تنها تکیه به صادرات کافی نیست بلکه باید به سمت سرمایه گذاریهای مشترک روی آورد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + 14 =