کد خبر : 4717
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۷:۳۴

اعزازی:دریاچه ارومیه با حرف و برگزاری همایش احیاء نمی‌شود

اعزازی:دریاچه ارومیه با حرف و برگزاری همایش احیاء نمی‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با انتقاد از تأخیر در اجرای پروژه انتقال آب از «زاب» به دریاچه ارومیه گفت: دریاچه ارومیه را با پول و برگزاری همایش‌های متعدد نمی‌شود احیاء کرد.۴ به گزارش نگاه به نقل از فارس، ضیاءالله اعزازی امشب در همایش احیای دریاچه ارومیه با محوریت نقش جوامع محلی در احیای

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با انتقاد از تأخیر در اجرای پروژه انتقال آب از «زاب» به دریاچه ارومیه گفت: دریاچه ارومیه را با پول و برگزاری همایش‌های متعدد نمی‌شود احیاء کرد.۴

به گزارش نگاه به نقل از فارس، ضیاءالله اعزازی امشب در همایش احیای دریاچه ارومیه با محوریت نقش جوامع محلی در احیای دریاچه ارومیه با انتقاد از عدم تکمیل پروژه انتقال آب از رودخانه «زاب» به دریاچه ارومیه اظهار کرد: اگر می‌خواهیم دریاچه ارومیه را احیاء کنیم باید نسبت به تکمیل پروژه «زاب» اقدام کنیم.

وی اضافه کرد:با وجود اینکه کارهای خوبی توسط دولت در راستای احیای دریاچه ارومیه صورت گرفته است ولی از رئیس جمهور محترم انتظار داریم نسبت به اتمام پروژه انتقال آب از «زاب» اقدام کنند.

نماینده مردم شهرستان بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف مورد تأکید مسؤولان بوده و در باورهای دینی و اسلامی ما نیز به آن تأکید شده است, گفت: اگر الگوی مصرف را اصلاح کنیم قطعاً خیلی از مشکلات کشور حل خواهند شد.

اعزازی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اصلی خشکسالی دریاچه ارومیه ناشی از عدم رعایت الگوی مصرف و عدم صرفه جویی است؛ لذا دولت باید در فکر این باشد که آب شرب را از سایر مصارف دیگر در منازل و محل کار جدا کند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه با برگزاری همایش و انجام سخنرانی نمی‌توان به احیای دریاچه ارومیه کمک کرد، گفت: فرهنگ‌سازی مهم‌ترین بخش از این اقدامات است که می‌توان به کمک احیای دریاچه ارومیه شتافت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تمام روستاهای بناب همچنان مشکل آب آشامیدنی داریم، گفت: اصلاح الگوی مصرف نباید صرفاً در بنرهای تبلیغاتی خلاصه شود.

اعزازی با انتقاد از مسؤولان امور آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی به جهت سنگ‌اندازی در امور مراجعان و مردم اذعان کرد: نامه یک نفر متقاضی احداث گلخانه که معاون وزیر دستور داده و مسؤولان شهرستان بناب مکاتبات لازم را انجام داده‌اند، الآن هشت ماه است بدون پاسخ مانده و این در حالی است که این مجموعه مسؤول مستقیم پاسخگویی این درخواست است.

وی همچنین با انتقاد از عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: انتقال آب به دشت بناب با کندی پیش رفته و تا زمانی که آب مورد نیاز را به منطقه انتقال ندهیم؛ سفره‌های زیرزمینی تقویت نخواهند شد.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی افزود: نباید به بهانه احیای دریاچه ارومیه سهم آب این شهرستان از این محل قطع شود و نمی‌توان به بهانه احیای دریاچه ارومیه کل کشاورزی شهرستان را تعطیل کرد.

اعزازی در عین حال تأکید کرد: اجازه نخواهیم داد به بهانه احیای دریاچه ارومیه برخی‌ها در دور و بر کشور ما از این موضوع سوءاستفاده کنند و قطعاً مسؤولان نظام و مردم ما اجازه هیچ‌گونه سوءاستفاده در این زمینه را به بیگانگان نخواهند داد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت اصلاح الگوی مصرف در تمام بخش‌ها در کشور یادآور شد: اگر تمام مردم جلوی اسراف را بگیرند دیگر نیازی به تشکیل جلسات ستاد احیای دریاچه ارومیه نخواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر قرار است طرح پژوهشی در این ارتباط کار شود از ظرفیت دانشگاه‌های منطقه برای این امر استفاده شود.

اعزازی افزود: با وجود ارزش و احترامی که برای دانشگاه شریف و دانشگاه تهران قائل هستم، از مسؤولان ستاد احیای دریاچه ارومیه انتظار دارم از اساتید، امکانات و ظرفیت دانشگاه‌های بناب، تبریز، مراغه و ارومیه که نخبه و فرهیخته در تمام زمینه کم ندارند و طرح‌های متعددی در عرصه جهانی به نمایش گذاشتند، استفاده کنند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + 18 =