کد خبر : 10947
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

اعتقاد اشرف نیا به تنفس یک هفته‌ای/ انتخابات هیئت رئیسه به هفته آتی موکول شد/ بهشتی: اصل کارآمدی شورا به کمیسیون هاست

اعتقاد اشرف نیا به تنفس یک هفته‌ای/ انتخابات هیئت رئیسه به هفته آتی موکول شد/ بهشتی: اصل کارآمدی شورا به کمیسیون هاست

شکور اکبرنژاد اظهار داشت: برای بنده و آقای دبیری و تک تک اعضای شورا خدمت به مردم مهم است نه ریاست شورا؛ هر کسی انتخاب شود با نیت خدمت به مردم جلسات را اداره خواهد کرد. به گزارش آوای سهند، جلسه علنی شورای شهر تبریز با موضوع انتخابات هیئت رئیسه شورا برگزار شد اما با رای

شکور اکبرنژاد اظهار داشت: برای بنده و آقای دبیری و تک تک اعضای شورا خدمت به مردم مهم است نه ریاست شورا؛ هر کسی انتخاب شود با نیت خدمت به مردم جلسات را اداره خواهد کرد.

به گزارش آوای سهند، جلسه علنی شورای شهر تبریز با موضوع انتخابات هیئت رئیسه شورا برگزار شد اما با رای اکثریت اعضا، این انتخابات به جلسه هفته آتی موکول گشت.

جلسه امروز به دلیل اتمام دوره قبلی می بایست با هیئت رئیسه سنی و به عبارتی با ریاست مسن ترین عضو شورا آغاز می شد اما مدیریت جلسه همچنان بر عهده شکور اکبرنژاد بود.

اکبرنژاد در آغاز جلسه با بیان اینکه اتفاقات روی داده در عرصه رسانه بنده و آقای دبیری را ناراحت می کند، اظهار داشت: برای بنده و آقای دبیری و تک تک اعضای شورا خدمت به مردم مهم است نه ریاست شورا؛ هر کسی انتخاب شود با نیت خدمت به مردم جلسات را اداره خواهد کرد.

محمد اشرف نیا پیشنهاد موکول شدن انتخابات به جلسه آتی را مطرح کرد و گفت: اگر اعضای شورا موافق باشند پیشنهادم این است که یک هفته‌ای برای انتخاب هیئت رئیسه جدید تنفس داشته باشیم

وی افزود: بهتر است با وحدت و با بررسیِ عملکردِ هیئت رئیسه دور اول، انتخابات جدید را انجام دهیم.

محرم محمدزاده عضو دیگر شورا با بیان اینکه سال گذشته نشست‌هایی داشتیم و به تفاهم‌های خوبی رسیده بودیم، خاطرنشان ساخت: امسال آن روند را نمی‌بینیم و اگر رای‌گیری شود با توجه به عدم مشورت و برگزاری جلسات غیررسمی، شاهد ایجاد شکاف خواهیم بود.

محمدباقر بهشتی مسن ترین عضو شورای شهر تبریز اظهار داشت:  اگر فکر می‌کنیم که در جلسات غیر رسمی می‌توانیم به اجماع سیزده نفری برسیم با یک جلسه این کار را تمام بکنیم.

وی افزود: اصل کارآمدی شورا به کمیسیون‌هاست و هیئت رئیسه تنها کار اداری انجام می‌دهد؛ کسانی که دغدغه خدمت دارند باید در کمیسیون‌ها مشغول فعالیت باشند.

سعید نیکوخصلت در ادامه ی مباحث هدف سیزده عضو شورا را داشتن شورایی قوی عنوان کرد و گفت: همه به این نتیجه رسیدند با وفاق و گفت‌وگو می‌توان به نتیجه رسید و الا می‌توان با رای‌گیری سریع چند نفر را انتخاب کرد.

مسعودی ریحان همچنین در تائید پیشنهاد اشرف نیا بیان کرد: هرگونه تشتت و انشقاق بین این سیزده نفر باعث می‌شود سریع به هدفمان نرسیم؛ معتقدم اگر فرصتی دهید تا سیزده نفری به هدف مشترک برسیم بسیار خوب است.

در نهایت با رای اکثریت اعضا انتخابات هیئت رئیسه شورا به جلسه هفته آتی موکول گشت تا جلسات غیررسمی محفل تصمیم گیری های تعیین کننده باشد.

در ادامه جلسه اساسنامه ی سازمان های تابعه شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ گفتنی است استقلال حقوقی این سازمان ها در جلسه قبلی شورا به تصویب رسیده بود و امروز بررسی فرآیندهای مالی در دستور کار شورا قرار گرفته است.

تقی‌پور عضو شورای شهر تبریز، استقلال مالی سازمانها را خطرناک‌تر از استقلال اداری عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: اگر قرار است این سازمان‌ها مستقل باشند باید در تمام وجوه مستقل عمل کنند.

ایرج شهین باهر شهردار کلانشهر تبریز با بیان اینکه قانون تکلیف عملکرد مالی سازمانها را مشخص کرد، اظهار داشت: این سازمان‌ ها بر پایه قانون تجارت ایجاد شده و تنها باید بر روی میزانِ نظارت بحث کنیم.

مسعودی ریحان رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورا متذکر شد: اگر اختلاسی در این سازمان‌ها بوجود آید، همه چیز بر سر ما خراب می‌شود لذا باید آئین نامه مالی این سازمان‌ها در شورا تصویب شود.

وی افزود: چرا خودمان را درگیر سازمانی بکنیم که نه در انتخاب رئیس و نه هیئت مدیره‌اش نقشی نداریم اما باید برای کار آنان پاسخگو باشیم؟

در ادامه بعد از یک ساعت بحث و بررسی اعضای شورا با اصلاح کلیات اساسنامه سازمان‌های تابعه شهرداری موافقت کردند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =