کد خبر : 37804
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹

میزان خروجی گمرکات آذربایجان‌شرقی در واقع آمار صادرات نیست/ توصیه به اتاق بازرگانی!

میزان خروجی گمرکات آذربایجان‌شرقی در واقع آمار صادرات نیست/ توصیه به اتاق بازرگانی!
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه حرکت تیم اقتصادی استان و فعالان اتاق بازرگانی در یک راستا موجب توسعه استان خواهد شد، گفت: امیدواریم خروجی انتخابات پیش روی هیات نمایندگان اتاق، تشکیل مجموعه ای کارآمد، همدل و دارای برنامه توسعه برای استان باشد تا بخش دولتی را به تحرک مضاعف وادار کند.

به گزارش نگاه، محمد کلامی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی، با اشاره به نقش فعالان اقتصادی، تجار و صادرکنندگان بخش خصوصی در توسعه صادرات، اظهار کرد: با توجه به این که برنامه‌های بخش دولتی نمی‌تواند منطبق بر واقعیت‌ها باشد بنابراین اتاق بازرگانی باید برنامه اقتصادی بنویسد و بخش دولتی با پشتیبانی مناسب، تسهیل‌گری و مانع زدایی کند.

وی گفت: بخش خصوصی باید به صورت تخصصی در حوزه فعالیت خود علاوه بر برجسته کردن رویدادهای نمایشگاهی، برای شرکای تجاری منطقه‌ای و اتاق‌های بازرگانی کشورها دعوتنامه بفرستد و قبل از برگزاری رویداد، حتی در کشورهای منطقه تبلیغات لازم و مناسب انجام شود.

کلامی ادامه داد: در برگزاری نمایشگاه ها باید فاخر بودن و خوش سلیقه بودن مردم آذربایجان نشان داده شود.

وی در خصوص اهمیت برگزاری نمایشگاه ها در ابعاد گسترده در رشد و توسعه اقتصادی استان و توسعه تجارت خارجی، افزود: با توجه به ظرفیت های منحصر بفرد استان در بعضی از حوزه های اقتصادی، برخی از نمایشگاه ها مانند نمایشگاه صنایع غذایی، کفش و چرم و فرش دستبافت قابلیت منطقه ای شدن را دارند؛ بنابراین صنایع استان می توانند از این ظرفیت برای توسعه مبادلات تجاری با کشورهای منطقه بهره مند شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم ارتقای سطح کیفی و ظاهری نمایشگاه گفت: نمایشگاه فرش یکی از نمایشگاه های ویژه استان است که با مدیریت و برنامه ریزی قوی می تواند در سال آینده در سطح منطقه به برنامه ای فاخر و ارزشمند تبدیل شود.

کلامی اظهار کرد: علاوه بر عرضه ابتکارات و محصولات خلاقانه باید از مسئولان ارشد کشور برای حضور در نمایشگاه فرش دستبافت دعوت شود.

وی گفت: با توجه به این که ریاست این نمایشگاه با رئیس سازمان صمت و دبیر نمایشگاه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است امیدواریم با برنامه ریزی هوشمند و همکاری دستگاه های متولی و تبلیغات گسترده، نمایشگاهی در شان مردم آذربایجان به داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با بیان این که میزان خروجی گمرکات استان در واقع آمار صادرات نیست، افزود: با توجه به این که در تعیین آمار عمدتا خروجی گمرکات لحاظ می شود بنا بر این باید به این موضوع توجه کرد که این رقم صرفا آمار صادرات استان نیست چرا که بسیاری از محموله های صادراتی استان از گمرکات سایر استان ها صادر می شود.

پایان پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =