کد خبر : 14697
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۹:۵۹

از پرسه زنی در سطح شهر تا جولان دادن در دانشگاه شهر

از پرسه زنی در سطح شهر تا جولان دادن در دانشگاه شهر

حمله به افراد و ایجاد رعب و وحشت میان خانواده ها هنگامی که در خیابان دیده می شوند از کم ترین آسیب هایی است که می توان به حضور سگ های ولگرد در تبریز اشاره نمود، فرقی هم نمی کند قسمت مرفه نشین شهر باشد. به گزارش آوای سهند، حضور سگ های ولگرد در خیابان های

حمله به افراد و ایجاد رعب و وحشت میان خانواده ها هنگامی که در خیابان دیده می شوند از کم ترین آسیب هایی است که می توان به حضور سگ های ولگرد در تبریز اشاره نمود، فرقی هم نمی کند قسمت مرفه نشین شهر باشد.

به گزارش آوای سهند، حضور سگ های ولگرد در خیابان های تبریز مسئله جدیدی نیست و همیشه در ایام روز یا نیمه های شب صدا وتصویر آن ها شنیده و دیده می شود،  پدیده سگ های خیابانی  مدتی است به یک موضوع زیست محیطی تبدیل شده است.

گاه و بیگاه در اخبار می شنویم که این حیوانات خیابانی افرادی، به خصوص کودکان را مورد هجوم قرار داده، در آخرین مورد آن نیز حمله به یک دختر بچه در منطقه کوجووار تبریز و شهر جدید سهند بود.

چگونگی حضور این مقدار سگ ولگرد در خیابان های تبریز خود جای سوال دارد،  قربانیان معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز درباره علت حضور این همه سگ در سطح تبریز، رها سازی آن ها از مبادی ورودی شهر را عامل اصلی می داند و معتقد است این حیوانات که گاها هم کهنسال هستند، از شهرهای کوچک اطراف مخصوصا از طرف آذرشهر در ورودی شهر رها شده و به امید یافتتن اندک غذایی در داخل شهر ها پرسه می زنند.

چند سال پیش مرکزی در منطقه صوفیان تبریز به نام پردیس نگهداری سگ های ولگرد به مدیریت خانم ژیلا ایرانی تاسیس شد که هم اکنون نزدیک به ۳هزار قلاده سگ خیابانی در آنجا نگهداری می شود

حمله به افراد و ایجاد رعب و وحشت میان خانواده ها از کم ترین آسیب هایی است که می توان به حضور سگ های ولگرد در تبریز اشاره نمود، فرقی هم نمی کند قسمت مرفه نشین شهر باشد یا حاشیه آن، اگر کمی  با دقت نگاه کنیم لااقل چند راس از آن ها را می بینیم.

حال حضور سگ های ولگرد به سطح شهر محدود نبوده و این حیوانات ولگرد به خوابگاه های دانشجویی و حتی داخل ادارات و مدارس نیز سَرک می کشند.

حسین امامعلی پور، معاون دانشجویی دانشگاه تبریزگفت: دز چند روز اخیر یکی از دانشجویان خوابگاه شهدا دانشگاه تبریز در محوطه حیاط خوابگاه، بعد از ادای نماز صبح، به سمت بلوک خود باز می‌گشت که با دیدن هجوم سگ‌ها به طرفش، وحشت زده شد و از ترس روی زمین افتاد و دست‌ها و زانو‌های وی آسیب دید.

وی گفت: در اطراف دانشگاه تبریز سگ وجود دارد؛ قبلا شهرداری تبریز اقدام به جمع آوری سگ‌های ولگرد می کرد، اما اکنون مدتی است همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهند.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز تصریح کرد: البته مسئولان شهرداری تبریز ادعا می‌کنند که حامیان محیط زیست مانع جمع آوری سگ‌ها می‌شوند.

امامعلی پور خاطر نشان کرد: به هر حال برای جلوگیری از پرسه سگ‌ها در اطراف خوابگاه دانشگاه تبریز قرار است، فنس کشی شود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + سیزده =