کد خبر : 41632
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

ارتفاع برف در برخی مناطق آذربایجان‌شرقی به ۲ متر رسید

ارتفاع برف در برخی مناطق آذربایجان‌شرقی به ۲ متر رسید
مردم مناطق مختلف آذربایجان شرقی پس از هفته ها انتظار، شاهد بارش سنگین برف و باران هستند.

به گزارش آذرانجمن، بارش برف و باران که از روزهای گذشته در مناطق مختلف استان آغاز شده است، دیروز به اوج خود رسید و موجب شادی مردم و کشاورزانی که هفته ها منتظر چنین بارشی بودند، شد.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به بارش‌ برف و کولاک شب گذشته و بامداد امروز (یکشنبه) در استان، گفت: بر اثر کولاک، ارتفاع برف در مناطق کوهستانی و برفگیر استان تا ۲ متر رسید.

 بارش برف

«محمد امیدفر»،  با بیان اینکه در بیشتر مناطق استان به ویژه منطقه ارسباران برف باریده است، افزود: بر اساس اطلاعات ایستگاه های اصلی هواشناسی، بیشترین بارش به میزان ۲۶ میلی متر (آب حاصل از ذوب برف) و بیش از ۳۰ سانتی متر ارتفاع برف از ورزقان گزارش شده است.

وی اظهار کرد: کلیبر، خداآفرین، اهر و هوراند نیز به ترتیب با ۲۴، ۲۰، ۱۸.۳ و ۱۸ میلی متر بیشترین بارش برف را به خود اختصاص دادند و کمترین بارش از شهرهای شبستر، بندرشرفخانه و مراغه (ایستگاه اقلیم شناسی) به ترتیب ۶ دهم، هفت دهم و ۱.۲ میلی متر گزارش شده است.

 بارش برف

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شب گذشته و بامداد امروز در برخی از مناطق استان تندبادهای لحظه ای موجب بروز کولاک شد، گفت: سرعت وزش باد در شهر ورزقان به ۷۵ کیلومتر در ساعت رسید.

امیدفر، ادامه داد: سامانه بارشی به تدریج تا اواخر امروز از استان خارج و تا چهارشنبه این هفته، جو پایدار حاکم می شود و فردا احتمال بروز یخبندان و لغزندگی معابر در مناطق کوهستانی وجود دارد.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − پنج =