کد خبر : 28137
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۱۵

آمار گردشگری ترکیه در سال ۲۰۲۱

آمار گردشگری ترکیه در سال ۲۰۲۱

بنا بر داده‌های اعلامی وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، ورود گردشگران خارجی به این کشور در ماه جولای با رشد ۳۶۷ درصدی به رقم چهار میلیون و ۳۶۰ هزار نفر رسید.

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه از موفقیت نسبی و روند افزایشی گردشگران خارجی در این کشور خبر داد. بنا بر داده‌های اعلامی، ورود گردشگران خارجی به ترکیه در ماه جولای با رشد ۳۶۷ درصدی به رقم چهار میلیون و ۳۶۰ هزار نفر رسید.

همچنین طی هفت ماه اولیه سال بیش از ۱۰ میلیون و ۸۸ هزار گردشگر خارجی از ترکیه دیدن کرده‌اند که در میان آن‌ها اتباع روسیه آلمان اکراین فرانسه و هلند جایگاه اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

با تحلیل آماری می‌توان گفت که فرایند جذب گردشگر خارجی با عملکرد واکسیناسیون ترکیه ارتباط مثبت مستقیمی‌داشته است. نزدیک به ۴۳ درصد آمار گردشگران خارجی مربوط به ماه جولای می‌باشد، این امر به دلیل توریسم تابستانی ترکیه طبیعی به نظر می‌رسد اما به طور مستقیم متأثر از واکسیناسیون عمومی‌در این کشور می‌باشد.

آمار گردشگری ماه جاری آگوست هنوز اعلام نشده است اما کارشناسان بر این باورند که ترکیه می‌تواند امسال بیش از ۲۰ میلیون گردشگر خارجی جذب کند. با وجود محدودیت‌های کرونایی این رقم قابل توجه به نظر می‌رسد اما فاصله چشمگیری با رکورد گردشگران در سال ۲۰۱۹ و تعداد بیش از ۵۱ میلیون نفر دارد. فرآیندهای مثبتی مانند واکسیناسیون و گسترده و برداشتن محدودیت‌های قرنطینه برای مسافران با مبدأ ترکیه در کشورهایی مانند انگلیس و آلمان، می‌تواند این آمارها را بهبود بخشد.

شایان ذکر است که در سال ۲۰۱۹، صنعت گردشگری سهمی‌معادل با ۳۲ میلیارد دلار از کل اقتصاد ۷۵۰ میلیارد دلاری ترکیه داشته است که با توجه به محدودیت‌های کرونایی امسال، این سهم کاهش چشمگیری داشته است.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + 18 =