کد خبر : 40635
تاریخ انتشار : شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۴۹

امام جمعه تبریز: دود آتش صهیونیستها به چشم دولت‌های همکار با این رژیم می‌رود

امام جمعه تبریز: دود آتش صهیونیستها به چشم دولت‌های همکار با این رژیم می‌رود
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تکیه گاه خوب و مطمئنی نیست، گفت: دود آتش همکاری و میدان دادن به این رژیم در مرحله اول به چشم خود دولت‌های همکار با این رژیم می رود.

به گزارش نگاه، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم»، در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز توصیه مردم قهرمان آذربایجان و تبریز به برخی کشورهای همسایه را تکیه نکردن به رژیم صهیونیستی و درس گرفتن از حوادث غزه اعلام کرد و ادامه داد: سران کشورهای مسلمان باید بدانند که دنیای امروز حتی کشورهای غیراسلامی نه در کنار این رژیم بلکه در مقابل رژیم صهیونیستی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه به رفت و آمدهای قدرت های غرب به اسرائیل نگاه نکنید، یادآور شد: ترس آن ها از فروپاشی این رژیم جعلی است و عقوبت هرگونه حسن نیت نسبت به رژیم صهیونیستی پشیمانی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه برخی از سران کشورهای منطقه خاورمیانه دیروز به این حقیقت تلخ اعتراف کردند، گفت: در مساله قدس و حمایت از آرمان فلسطین سیاست یکی به میخ یکی به نعل جواب نداده و نخواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، افزود: ساختار جدید دنیا اجازه این سیاست دوگانه را نمی دهد و دنیای اسلام باید یک صدا، صریح و بدون لکنت از غزه و مردم مظلوم فلسطین حمایت کند.

اگر صهیونیست ها روی زمین به طرف غزه حرکت کنند، بلعیده خواهند شد

امام جمعه تبریز با اشاره به حوادث غزه، گفت: پس از ۲ هفته از آغاز عملیات طوفان الاقصی، اتفاقات کم‌ نظیر و در برخی موارد بی‌ نظیر در این منطقه روی داد، از طرفی شاهد وحشیگری رژیم رو به موت صهیونیستی و از طرفی برانگیختگی جهانی علیه این رژیم هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، ادامه داد: رژیم جعلی صهیونیستی با جنایت‌ می خواهد شکست طوفان الاقصی را جبران کند اما ارتکاب جنایت جنگی در هیچ جای دنیا دستاورد محسوب نمی‌شود و این حملات کور و وحشیانه صرفا به خاطر این است تا شکست رژیم موقت را با هیاهیو پنهان کنند.

وی با اشاره به اینکه چند روزی است که حمله زمینی به غزه را مطرح کرده اند، اظهار کرد: پیامدهای آرزوی حمله زمینی به غزه بزرگ‌ تر از آن است که این رژیم بتواند آن را تحمل کند، تمام هنر ارتش رژیم صهیونیستی در شلیک بمب و موشک است و این ارتش طی ۲ دهه اخیر از هیچ جنگ زمینی موفق بیرون نیامده چه برسد بخواهد وارد منطقه پیچیده و راز آلودی به نام غزه شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اگر صهیونیست ها روی زمین به طرف غزه حرکت کنند، بلعیده خواهند شد، گفت: اگر مساله غربی‌ ها، جلوگیری از توسعه دامنه جنگ باشد، تنها راه برای آمریکا، متوقف کردن رژیم صهیونیستی در همین نقطه و زمان است والا اگر جنایت در غزه تداوم یابد یا این رژیم وارد غزه شود، زنجیره ای از رویدادها شکل خواهد گرفت که هیچ کس نمی تواند ابعاد آن را کنترل کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، افزود: دفاع از حرم فقط مختص سوریه و عراق نیست بلکه قبل از آن ها، مسجد الاقصی حرم امت اسلامی است و مردم غزه تنها نخواهند ماند و همه باید مرگ بر اسرائیل را فریاد بزنیم.

سازمان‌ های بین‌المللی نه سازمان ملت‌ ها بلکه سازمان قدرت‌ها هستند

امام جمعه تبریز با اشاره به بی‌ خاصیتی سازمان ملل متحد، گفت: در زمان کنونی بی توجهی این سازمان به تجاوزها، جنایت‌ها و قلدرمابی های رژیم صهیونیستی بیداد می‌کند و این سازمان چشم‌ خود را بر نسل کشی مردم فلسطین و اوضاع فاجعه بار غزه بسته است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، با بیان اینکه نظام سلامت و بهداشت غزه فروپاشیده و شمار شهدای فلسطینی به بیش از ۶ هزار نفر رسیده است، ادامه داد: سازمان ملل به جز ابراز تاسف هیچ اقدام دیگری نمی کند و این جنگ بار دیگر بی‌ خاصیتی نهادهای بین المللی را ثابت کرد.

وی یادآور شد: این سازمان‌ های بین‌المللی نه سازمان ملت‌ها بلکه سازمان قدرت‌ها هستند و تاریخ مصرف چنین سازمان‌ هایی گذشته است و ملت باید طرحی نو دراندازد چشم امید بستن به سازمان ملل و شورای امنیت، چشم امید بستن به سراب است.

پدافند غیرعامل یعنی هنر دفاع بدون اسلحه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به هفته پدافند غیرعامل و اینکه پدافند غیرعامل یعنی هنر دفاع بدون اسلحه، گفت: در زمان کنونی در مقابل شیوه‌ های پیچیده دشمنان نظام مقدس اسلامی قرار داریم بنابراین در مقابل تهاجم‌ دشمنان، پدافند غیرعامل باید هوشیار و کاملا جدی باشد و به صورت علمی، دقیق و به روز عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل باید در مقابل نفوذ دشمن مقابله کند، افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در مناسبت‌ های مختلف فرمودند که اگر به طور شایسته در مملکت ما بحث پدافند غیرعامل توسعه پیدا نکند، مملکت در معرض تهدیدات خطرناک و غیرقابل جبران قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: مسوولان بخش های مختلف کشور، ادارات، سازمان ها و نهادها در بعدهای نظامی و غیرنظامی باید با مسوولان پدافند غیرعامل همکاری کنند تا در روزهای بحران، بتوانند در مقابل حوادث محکم بایستند.

امام جمعه تبریز در این مراسم، به مناسبت های مختلف از جمله شهادت آیت الله قاضی طباطبایی، اولین شهید محراب و بیان ویژگی های این شهید، شهادت شهید فهمیده و هفته نوجوان و روز بسیج دانش آموزی، ثبت جهانی روستای کندوان و راه اندازی پویش « شمعی روشن کن» از سوی جوانان و دانشجویان تبریز اشاره کرد و گفت: تعدادی از جوانان و دانشجویان با انجام یک حرکت جهادی و تبیینی، این پویش را راه انداختند و با پخش فیلم و چاپ عکس مظلومیت مردم فلسطین را نشان دادند که این کار آنان مورد استقبال آحاد مردم قرار گرفت.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − شش =