کد خبر : 13594
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

گذر از تحریم ها با تکیه بر سرمایه اجتماعی ممکن می شود

گذر از تحریم ها با تکیه بر سرمایه اجتماعی ممکن می شود

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ارج گذاری بر افراد کاردان و کاربلد گفت: برای گذار از تحریم ها باید قدر سرمایه های اجتماعی را بدانیم. مسعود پزشکیان  در سی امین جشنواره امتنان از کارگران و واحدهای نمونه در تبریز با اشاره به اوضاع پیش آمده برای اقتصاد ایران توسط امریکا، اظهار داشت:

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ارج گذاری بر افراد کاردان و کاربلد گفت: برای گذار از تحریم ها باید قدر سرمایه های اجتماعی را بدانیم.

مسعود پزشکیان  در سی امین جشنواره امتنان از کارگران و واحدهای نمونه در تبریز با اشاره به اوضاع پیش آمده برای اقتصاد ایران توسط امریکا، اظهار داشت: چرا کشورهایی که از ما نفت و گاز می خرند وضع شان بهتر از ما که فروشنده نفت و گاز هستیم، است.
وی با بیان اینکه ما اگر نفت و گاز نداشتیم وضع مان چگونه بود، افزود: نفت و گاز سرمایه ای است که روزی به پایان می رسد و نباید در وضعیتی باشیم که امریکا اجازه فروش نفت و گذران معیشت به ما بدهد.
پزشکیان علت اساسی مشکل اقتصادی جامعه را کم توجهی به کارگران، کارگزاران لایق و خدمتگزاران عنوان کرد و گفت: زمانی که به کارگر محتاج باشیم و بدانیم که بدون حضور وی چرخ اقتصادی مملکت نمی چرخد، می توانیم از مشکلات عبور کرده و خودکفا باشیم.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز هم بیدار نشده ایم تا به کارگر و کارآفرین احترام بگذاریم، افزود: متاسفانه به دلال و رانت خوار احترام گذاشته و تکریم اش می کنیم.
وی اظهار داشت: ابتدا به سرمایه گذار فحش می دهیم بعد دنبال سرمایه گذار خارجی می گردیم، زیرا قدر سرمایه گذار داخلی را نمی دانیم و حمایت نمی کنیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این مراسم سه جانبه گرایی (کارگر،کارفرما و دولت) را ضرورت تولید دانست و گفت: اگر همکاری خوبی بین این سه عنصر انجام شود، عدالت اجتماعی و توسعه محقق می شود.
زهرا ساعی با بیان اینکه کارفرما باید به عنوان تولید کننده قوانین و وظایف را به حدی رعایت کند که حقوق و منافع کارگر هم محفوظ بماند، افزود: دولت هم باید نسبت به حقوق کارفرما و کارگر نظارت کند تا حقی از طرفین ضایع نشود.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در خانه ملت با تاکید بر اینکه باید دستمزدها و افزایش حقوق کارگران با تورم موجود همخوانی داشته باشد، اظهار داشت: در کمیسیون اجتماعی به دنبال حل منصفانه مسایل کارگری هستیم.
در سی امین جشنواره امتنان از کارگران، کارفرمایان و واحدهای تولیدی نمونه آذربایجان شرقی از پنج کارگر نمونه، پنج کارفرما و ۱۰ واحد تولیدی استان تجلیل شد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + 17 =