کد خبر : 39910
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸

کپی پاکو از روی دست پپ/ حسینی جواب داد؟ مساله این است

کپی پاکو از روی دست پپ/ حسینی جواب داد؟ مساله این است
سرمربی تراکتور تفکرات نزدیکی با رفیق و همکار نامدار خود دارد و برای بهبود شرایط فنی تیمش دست به تغییر پست بازیکنان می‌زند.

به گزارش نگاه، هنر یک مربی به‌کارگیری مناسب از ابزاری است که در اختیار دارد، به عبارتی استفاده و بازی گرفتن درست از بازیکنان بر حسب تفکرات تاکتیکی که گاهی حتی بر اساس نیازهای فنی به تغییر و جابجایی پست یک بازیکن هم می‌انجامد.

مهارتی که در دنیای مربیگری با کشف استعداد بازیکنان در موقع بروز بحران کمبود بازیکن مشکل‌گشا واقع می‌شود و مربیان بزرگی چون جوزپه گواردیولا و کارلو آنجلوتی متخصص آن شناخته می‌شوند.

جاشوا کیمیچ و جان استونز، بازیکنان مشهوری هستند که زیرنظر گواردیولا در دو تیم بایرن مونیخ و منچسترسیتی تحت تعلیم این سرمربی از پست مدافع به هافبک منتقل شدند.

جالب اینکه این اقدام نابغه مربیگری دنیای فوتبال روند پیشرفت هر دو بازیکن را تسریع کرد و آن‌ها با تطبیق شرایط بازی خود در پست جدیدشان به بازیکنان تراز اول فوتبال جهان در این پست تبدیل شدند.

در رئال مادرید نیز کارلتو از ادواردو کاماوینگا، ستاره فرانسوی‌اش یک آچار فرانسه تمام عیار ساخته و در پست‌های مختلف استفاده می‌کند و از نبوغ این ستاره جوان جواب هم گرفته است.

مشابه این مورد را از پاکو خمز، رفیق فابریک گواردیولا می‌بینیم. سرمربی اسپانیایی تی‌تی‌ها که نشان داده تفکرات نزدیکی با هموطن نامدار خود دارد، پس از آزمایش‌ و نتیجه‌گیری موفق روی رضا اسدی و سعید کریم‌آذر، اکنون به سراغ سیدمحمد حسینی رفته است.

حسینی در بازی روز گذشته تراکتور مقابل مس رفسنجان یک خط جلوتر از پست همیشگی خود بازی کرد و جنگنده و موثر نیز ظاهر شد اما باید دید که آیا توانسته نظر مثبت خمز را جلب کند یا خیر؟

بازیکن متعصبی که در تراکتور به مرد کلین‌شیت‌ معروف است و در اکثر مواقعی که او در زمین حضور داشته، تیم محبوب آذربایجان توانسته بدون گل خورده زمین مسابقه را ترک کند، مثل بازی دیروز!

البته خمز در شروع فصل جدید نتوانست از این تخصص خود برای پر کردن خلاء مهاجم تمام کننده در خط حمله تراکتور و جای خالی رضا اسدی و محمد عباس‌زاده بهره ببرد که برای تیم تحت امر او در سه دیدار مهم دردسرساز شد.

اناج/

امتیازدهی post

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 1 =