کد خبر : 40441
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۴۱

کنفرانس اختلالات تنفسی خواب ویژه پزشکان در تبریز برگزار می‌شود‌

کنفرانس اختلالات تنفسی خواب ویژه پزشکان در تبریز برگزار می‌شود‌
کنفرانس یکروزه اختلالات تنفسی خواب ویژه پزشکان با همت نظام پزشکی برگزار می شود.

کنفرانس یکروزه اختلالات تنفسی خواب ویژه پزشکان با همت نظام پزشکی برگزار می شود.

ویدا ایمانی فلوشیپ فوق تخصصی اختلالات خواب و دبیر اجرایی این همایش در مصاحبه با خبرنگار نگاه آذربایجان اظهار کرد؛ کنفرانس یکروزه اختلالات تنفسی خواب با هدف آشنایی بیشتر پزشکان کشور در جهت ریشه شناسی بهتر بیماری ها و کاهش هزینه های درمان، پنج شنبه ۲۰ مهر در محل نظام پزشکی تبریز برگزار خواهد شد.

وی با تشریح تعریف علمی بی خواب افزود: بی‌خوابی عبارت است از ناتوانی در به‌خواب رفتن یا در خواب ماندن. بی‌‌خوابی می‌تواند به‌خاطر پرواززدگی (jet leg)، استرس و اضطراب و هورمون‌ها یا مشکلات گوارشی ایجاد شود؛ همچنین ممکن است نشانه‌ای از یک بیماری دیگر باشد. بی‌خوابی باعث ایجاد مشکلاتی من جمله افسردگی و کاهش تمرکز ،افزایش وزن می شود .از طرفی اختلالات خواب احتمال ابتلا به سکته های قلبی مغزی و بیماری های مزمن دیگری همچون دیابت را افزایش می‌دهد.

ویدا ایمانی ،عضو انجمن خواب ایران یکی از علل اصلی بسیاری از بیماری‌ها را اختلال خواب دانست و افزود: این تخصص نوپا متاسفانه در کشور ما هنوز بصورت کامل شناخته نشده و با جایگاه اصلی خویش فاصله دارد.

وی با بیان اینکه اهمیت خواب کافی و مناسب در سلامت تن و روان آدمی قابل اغماض نیست، یادآور شد: آشنایی متخصصان پزشکی در مرحله اول و گسترش آموزش های شهروندی در گام دوم، تاثیر بسزایی در افزایش سلامت هموطنان دارد.

ایمانی در پایان خاطر نشان کرد: بیماری تنفسی خواب که خر و پف جز شایع ترین نشانه های آن است در جوامع جهان سومی کمتر بعنوان بیماری شناخته شده و‌ توجیهی جهت درمان آن انجام عملا انجام نمی شود. درصورتی که به عنوان یک زمینه اصلی جهت بروز عوارض متعددی مثل غلظت خون،عدم کنترل فشار خون و یا دیابت، بروز سکته های قلبی و مغری و.. می گردد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + 17 =