کد خبر : 39087
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۱۴

زنگ خطر ورشکستگی آبی!

زنگ خطر ورشکستگی آبی!
در صورت عدم مدیریت مناسب انرژی و منابع آبی باید شاهد حضور تانکرهای آب در میادین شهر تبریز برای مصارف خانگی و حتی صنعتی باشیم.

کاهش بارندگی های چند سال اخیر و خشک سالی های پیاپی، عدم سرمایه گذاری دولت های گذشته برای بهره برداری از انرژی های پاک باعث بروز اعتراضات و گلایه های شهروندان و حتی صنعتگران شده است، نبود برق در شهرک های صنعتی به یکی از بحران های چند هفته گذشته در تبریز تبدیل شده است. ارائه برنامه های قطعی برق به شهرک های صنعتی باعث تعطیلی و سردرگمی کارگران و صاحبان صنایع شده که به این اوضاع باید بحران نبود آب راهم باید اضافه کنیم.

صنعتی شدن استان آذربایجان شرقی و توسعه کارخانه ها و کارگاه ها وجود صنایع فولاد و معادن در استان باعث افزایش فشار برداشت از منابع هیدرولوژیکی گشته و فرصت احیاء این منابع از طبیعت گرفته شود.

وابستگی نیروگاه های تولید برق به منابع آبی و خشکی سدهای تامین کننده منابع آب آشامیدنی در استان و نیز تامین آب کشاورزان و صنعتگران باعث سردرگمی مسئولین در اولویت بخشیدن به تامین آب به هر کدام از این بخش ها شده است.

اخطارها، افزایش جریمه پرمصرف ها دیگر جوابگوی این مسائل نبوده و باید برنامه های جدیدی را برای بحران کم آبی یا بهتر بگوییم ورشکستگی آبی در نظر بگیریم.

سخت گیری در ارائه مجوزهای احداث شهرک های صنعتی، مطالعات دقیق در طرح های توسعه ای صنایع معادن و فولاد، افزایش بودجه و پیگیری ها برای سیستم های آبیاری نوین برای کشاورزان توسط جهاد کشاورزی، جلوگیری از دریافت غیر ضروری مجوز حفر چاه های عمیق و در کل مطالعات آمایش سرزمینی برای استان می تواند در آینده کمک حال روزهای بحرانی باشد.

لذا در صورت ادامه این روند و عدم مدیریت مناسب برای خروج از این بحران باید شاهد تداوم حضور تانکرهای آب در میدان ها و خیابان های اصلی شهر تبریز و سایر شهرهای استان همانند شهرهای همدان، تهران، اصفهان در سالهای اخیر و نیز ادامه روند قطعی برق و آب برای مصارف خانگی و حتی صنعتی باشیم.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + هشت =