کد خبر : 15422
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

کمیته فنی مخفی تراکتور!

کمیته فنی مخفی تراکتور!

اخیراً مدیرعامل باشگاه تراکتور، طی مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌های محلی گفته است که کمیته فنی تیم امسال شکل گرفته است و برای جلوگیری از هدررفت زمان تا انتخاب سرمربی، اقدام به جذب بازیکن کرده است. وی نامی از هیچ کدام از اعضای کمیته فنی اعلام نکرده و برای آنچه که جلوگیری از ارتباط نامعقول

اخیراً مدیرعامل باشگاه تراکتور، طی مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌های محلی گفته است که کمیته فنی تیم امسال شکل گرفته است و برای جلوگیری از هدررفت زمان تا انتخاب سرمربی، اقدام به جذب بازیکن کرده است. وی نامی از هیچ کدام از اعضای کمیته فنی اعلام نکرده و برای آنچه که جلوگیری از ارتباط نامعقول با اعضای کمیته فنی خوانده است، ترجیح داده است که تنها به ملیّت این اعضا اکتفا کند.

به گزارش آوای سهند، وجود کمیته فنی در هر تیمی یکی از ضروریات حرفه‌ای‌گری و تیم‌داری در فوتبال است. کمیته‌ای که فارغ از دیدگاه سرمربی، و با هدف پیشبرد اهداف باشگاه، می‌تواند نظرات خود را در نحوه جذب بازیکن و حتی سرمربی اعمال کند.
اکثر تیم‌های بزرگ دنیا و حتی همین تیم‌های وزارت ورزش خودمان، اقدام به معرفی کمیته فنی باشگاه خود می‌کنند تا هم سیستم باشگاه‌داری حرفه‌ای خود را به رخ حریفان بکشند، و هم هوادار بداند زمانی که تیم سرمربی ندارد، بازیکنان جذب شده با نظر چه کسانی راهی تیم‌هایشان می‌شود.
در این سو، در محبوب‌ترین باشگاه فوتبال کشور، وجود کمیته‌ای به نام کمیته فنی همواره مورد سوال بوده است. تا قبل از مالکیت محمدرضا زنوزی مطلق، چنین کمیته‌ای وجود خارجی نداشت، یا حداقل کسی صحبتی درباره آنها نمی‌کرد.

پس از انتقال مالکیت نیز در سال اول تراکتور خصوصی، باز هم کمیته فنی در کار نبود و بازیکنان با نظر مهاجری و مشاوره خطیبی جذب تیم می‌شدند که دست آخر یا کنار گذاشته شدند و یا ماندند و حاشیه ساختند!
امسال اما گویا کمیته‌ای فنی در کار نقل و انتقالات تیم مشغول بوده‌اند و قبل از حضور دنیزلی، اقدام به جذب بازیکنان داخلی و خارجی کرده‌اند که معلوم نشد آیا دوسانتوس برزیلی هم جزو انتخاب‌های این کمیته بود یا نه؟ و آیا این کمیته قبل جذب این بازیکن، گزارش ایفمارک را در مورد سلامتی این بازیکن نخوانده بودند؟
باز خدا را شکر که ساکت الهامی همچون امداد غیبی در تیم حضور یافت و بیماری و عدم توانایی دوسانتوس برای بازی را که ایفمارک نتوانسته بود تشخیص بدهد، مشاهده کرده و او را دیپورت کرد.

اخیراً مدیرعامل تیم هم طی مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌های محلی گفته است که کمیته فنی تیم امسال شکل گرفته است و برای جلوگیری از هدررفت زمان تا انتخاب سرمربی، اقدام به جذب بازیکن کرده است. وی نامی از هیچ کدام از اعضای کمیته فنی اعلام نکرده و برای آنچه که جلوگیری از ارتباط نامعقول با اعضای کمیته فنی خوانده است، ترجیح داده است که تنها به ملیّت این اعضا اکتفا کند.
یک نفر از باشگاه بشیکتاش ترکیه، یک انگلیسی و اعضای داخلی، تشکیل‌دهنده کمیته فنی تراکتور هستند. کاش به یک سوال هم جواب می‌دادند که آیا در بین اعضای مخفی کمیته فنی تراکتور، افراد بومی نیز هستند یا کلا این کرسی فنی را به دست غیربومی‌ها داده‌ایم؟

سوالی که اکنون مطرح می‌شود این است که آیا این کمیته فنی پاسخگوی عدم کارایی احتمالی بازیکنان جذب شده توسط خود خواهند بود؟ آن انگلیسی و آن ترکیه‌ای چه شناختی از بازیکنان جذب شده قبل از حضور مصطفی دنیزلی در تبریز داشتند که رأی مثبت برای جذب آنها داده‌اند؟! یا رقابت‌های دسته اول و دیدارهای نه چندان مهم لیگ برتر آنچنان نزد این افراد اهمیت دارد که پیگیر آنها برای انتخاب بازیکن بودند؟!

رسم معقول در حرفه‌ای‌گری باشگاه‌ها این است که اعضای کمیته فنی تیم طی مراسمی به هواداران معرفی شوند تا پاسخگوی انتخاب‌های خود برای تراکتور آذربایجان باشند. چه بسا شاید این افراد جذب شده امسال تبدیل به ستاره لیگ برتر شوند؛ در این صورت اعضای این کمیته مورد تفقد هواداران قرار خواهند گرفت.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =