کد خبر : 24657
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷

کرونا در تبریز فراموش شد/بازگشت محدودیت‌ها

کرونا در تبریز فراموش شد/بازگشت محدودیت‌ها

کرونا

با ادامه روند فعلی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، احتمالا مسئولان استان آذربایجان‌شرقی برای اعمال مجدد محدودیت‌ها تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش نگاه، با افزایش مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی و ورود این استان به لیست پرشیوع‌های کشور، احتمال بازگشت و افزایش محدودیت‌های اقتصادی و اجتماعی در این استان قوت گرفته است.

بنابر اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کشور، آمار مبتلایان بدحال و بستری‌ها در بیمارستان‌های استان شیب صعودی داشته است و از یک سو پروتکل‌های بهداشتی به خصوص در کلانشهر تبریز به فراموشی سپرده شده است و فاصله اجتماعی و موارد بهداشتی در سطح شهر به هیچ عنوان رعایت نمی‌شود.

دکتر عباسعلی درستی روز گذشته در گفتگویی ضمن درخواست از شهروندان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هشدار داد: با ادامه روند فعلی چاره‌ای جز اعمال مجدد محدودیت‌ها در سطح استان و به ویژه تبریز نخواهیم داشت و هموطنان اگر می‌خواهند وضعیت عادی موجود تغییر نیابد، باید همکاری بیشتری داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت استان بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از وسایل حفاظت فردی به خصوص ماسک تأکید کرد و افزود: اگر با ماسک در مجامع عمومی حضور یافته و بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنیم، زندگی عادی ادامه خواهد یافت ولی متأسفانه کمتر کسی رعایت می‌کند و هیچ بعید نیست مسئولان ارشد استانی برای بازگشت محدودیت‌ها تصمیم‌گیری کنند.

شلوغی وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه خطوط اتوبوس‌های تندرو و عدم رعایت موارد بهداشتی در آن‌ها، شلوغی معابر عمومی، بازار، مراکز خرید، پارک‌ها، بوستان‌ها و مراکز تفریحی نشانگر این است که احساس خطر برای ابتلا به کرونا بسیار کاهش یافته و احتمالا باید شاهد شدت یافتن محدودیت‌ها در تبریز و احتمالا دیکر شهرستان‌هایی که وضعیت قرمز دارند، خواهیم بود.

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + نه =