کد خبر : 2717
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

کانون‌های متعدد تصمیم‌گیری هزینه‌ها را افزایش می‌دهد

کانون‌های متعدد تصمیم‌گیری هزینه‌ها را افزایش می‌دهد

 وقوع حوادث اینچنینی باید چشمان مسئولان را بیدار کرده تا از وقوع حوادث اینچنینی در آینده جلوگیری شود بنابراین نباید تنها به مشاهده اینگونه حوادث اکتفا کرد.   به گزارش  نگاه بنقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر پزشکیان، مسعود پزشکیان در جریان بازدید از محل حادثه ساختمان پلاسکو گفت: در ابتدا لازم است از خدمات نیروهای

 وقوع حوادث اینچنینی باید چشمان مسئولان را بیدار کرده تا از وقوع حوادث اینچنینی در آینده جلوگیری شود بنابراین نباید تنها به مشاهده اینگونه حوادث اکتفا کرد.

 

به گزارش  نگاه بنقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر پزشکیان، مسعود پزشکیان در جریان بازدید از محل حادثه ساختمان پلاسکو گفت: در ابتدا لازم است از خدمات نیروهای امدادی در کمک و یاری به مصدومان این حادثه تشکر کنم هرچند که متاسفانه عده‌ای از نیروهای امدادرسان و آتشنشانان در حین انجام وظیفه جان خود را از دست دادند.
وی با بیان اینکه برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در آینده باید اقدامات کارشناسی و علمی صورت گیرد، تصریح کرد: این حادثه نوعی تهدید است و باید از این تهدید به عنوان یک فرصت برای جلوگیری از وقوع حوادث در آینده استفاده کرد.
در حال حاضر تعدد کانون‌های تصمیم‌گیری در کشور وجود دارد و اختیارات کافی و لازم در دست دستگاه‌ها نیست؛ ضمن اینکه اطلاعات و داده‌های لازم برای مدیریت بحران نیز در کشور وجود ندارد. بنابراین در این حوزه‌ها و رفع مشکلات باید اقدامات کارشناسی صورت گیرد.

امکانات و تجهیزات باید کامل بوده و برای نقاطی که احتمال خطر برای آن وجود دارد باید داده‌ها و اطلاعات کافی در اختیار مسئولان قرار گیرد. بنابراین وقتی اطلاعات دقیق باشد اجازه ورود نیروی انسانی به اماکن و نقاط خطرساز داده نمی‌شود؛ نمی‌توان از جان انسان‌ها به راحتی عبور کرد ضمن اینکه باید از سیستم نرم‌افزاری مجهز برای پیش بینی وقوع حوادث و احتمال خطرساز بودن نقاط و اماکن استفاده کرد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نبود سیاست‌گذاری و مدیریت واحد بحران مهم‌ترین مشکل در این حوزه است، تصریح کرد: باید فرماندهی واحد در کشور وجود داشته باشد، زیرا وجود ساختارهای متعدد باعث افزایش هزینه‌ها و عوارض زیادی می‌شود.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × دو =