کد خبر : 19766
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶

چهار برابر شدن تلفات قاتل خاموش در آذربایجان‌شرقی

چهار برابر شدن تلفات قاتل خاموش در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه نخست امسال ۲۷ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در استان جان خود را از دست دادند. به گزارش سهند به نقل از صدا و سیما ، آرتین کمالی در گفت و گویی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که هفت نفر بود،

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه نخست امسال ۲۷ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش سهند به نقل از صدا و سیما ، آرتین کمالی در گفت و گویی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که هفت نفر بود، حدود چهار برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳۴ نفر بر اثر استنشاق گاز سمی منواکسید کربن جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اشاره به اینکه منواکسید کربن گازی بدون رنگ و بو است خاطرنشان کرد: عمده ترین منبع تولید این گاز، سوختن ناقص نفت و گاز است، ولی در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی به خصوص در محیط های در بسته و فاقد اکسیژن ممکن است تولید شود.

وی گفت: استفاده از آبگرمکن یا بخاری های مستعمل یا دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل، بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت با مونو اکسید کربن را تشکیل می دهند.

کمالی اضافه کرد: علایم مسمومیت حاد با این گاز سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و گاه درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغما است در بیماران مبتلا به ناراحتی های قلبی ممکن است تشدید بیماری یک علامت هشدار دهنده باشد.

وی افزود: باید توجه داشت که اگر فردی در اثر ابتلا به مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست ندهد، ممکن است دچار نواقص عصبی و روانی پیشرفته نظیر فلج عضوی یا اختلال قوای مغز می‌شود.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − 1 =