کد خبر : 15862
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۰۹

چرا ستاد جنگ اقتصادی استانی، شهرستانی و محله ای تشکیل نمی شود؟

چرا ستاد جنگ اقتصادی استانی، شهرستانی و محله ای تشکیل نمی شود؟

نایب رییس مجلس، از عدم ایجاد ستادهای جنگ اقتصادی استانی، شهرستانی و محله ای در کشور برای درمان صدمات ناشی از این جنگ انتقاد کرد. مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، گفت: مسئولان هنوز اعلام نکرده اند که کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد تا

نایب رییس مجلس، از عدم ایجاد ستادهای جنگ اقتصادی استانی، شهرستانی و محله ای در کشور برای درمان صدمات ناشی از این جنگ انتقاد کرد.

مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، گفت: مسئولان هنوز اعلام نکرده اند که کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد تا در هر استان، شهرستان و محله ای تیم هایی ایجاد شود و صدمات اقتصادی ناشی از این جنگ درمان شود و به فریاد افرادی برسند که در حال حاضر با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در زمان جنگ در هر محله ای یک ستاد ایجاد شده بود که نیروی انسانی را ساماندهی و کمک های مردمی را جمع آوری و به جبهه اعزام می کرد، افزود: در شرایط کنونی نیز باید یک ستاد ایجاد شود که منابع و کم های مالی باید به این ستادها ارائه و بین نیازمندان هر محله تقسیم شود نه اینکه عده ای در تهران پول تقسیم کنند و مشخص نباشد چه کسی این مبلغ را دریافت می کند.

در حال حاضر برخی کالاها نباید وارد کشور شود

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی کالاها نباید وارد کشور شود، چراکه ارز برای واردات آن نداریم و باید خدمات اساسی و نیازهای اولیه مردم با منابع فعلی کشور تامین شود.

پزشکیان با طرح سوال مبنی بر اینکه چرا اگر نمی توانیم نفت و گاز بفروشیم در اقتصاد کشور مشکل ایجاد می شود، تاکید کرد:  کشورهایی که نفت و گاز ندارند چگونه سرپا هستند که ما نمی توانیم؟، کشورهایی که ایران را تحریم کرده اند نمی خواهند اجازه دهند که ایران نفت و گاز بفروشد و وقتی این میعانات را به فروش نرساند درآمدی هم نخواهد داشت.

باید به استان ها اختیار داده شود تا مشکلات اقتصادی خود را حل کنند

وی افزود: همچنین اگر کشور درآمدی نداشته باشد نمی تواند کالا خریداری کند و براین اساس همه چیز گران می شود، لذا در این شرایط باید ستاد ویژه جنگ اقتصادی شکل بگیرد و در تمامی سطوح امور را ساماندهی کند.

در حال حاضر هر ارگانی برای خود تصمیم می گیرد و دیگری را محکوم می کند، در حالی که کشور در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز دارد

پزشکیان با بیان اینکه باید به استان ها اختیار داده شود تا مشکلات اقتصادی خود را حل کنند، ادامه داد: مقام معظم رهبری باید شخصی را مسئول جنگ اقتصادی قرار دهند و هر فردی که مسئولیت را برعهده گرفت باید از سوی همه حمایت شده و همه نیز باید از آن پیروی کنند.

در حال حاضر  و در شرایط جنگ اقتصادی هر ارگانی برای خود تصمیم می گیرد

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: در حال حاضر هر ارگانی برای خود تصمیم می گیرد و دیگری را محکوم می کند، در حالی که کشور در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز دارد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه سال گذشته دولتمردان اعلام کردند که هر فردی هرچقدر دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی می خواهد ارائه می دهند، تصریح کرد: این اتفاق در حالی رخ داد که باید شرایط کشور را فضای جنگ اقتصادی اعلام می کردند و به هر فردی دلار و طلای ارزان نمی دادیم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + 13 =