کد خبر : 17101
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۷:۴۹

پیگیری تأمین فاینانس خارجی طرح انتقال آب ارس به دشت شبستر و دریاچه ارومیه

پیگیری تأمین فاینانس خارجی طرح انتقال آب ارس به دشت شبستر و دریاچه ارومیه

در جلسه ای که به منظور بررسی مسائل و مشکلات موجود در تأمین فاینانس خارجی طرح انتقال آب ارس به دشت شبستر و دریاچه ارومیه تشکیل شد، پیگیری تأمین فاینانس خارجی این طرح مورد تأکید قرار گرفت. به گزارش سهند، در جلسه ای که با حضور رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و

در جلسه ای که به منظور بررسی مسائل و مشکلات موجود در تأمین فاینانس خارجی طرح انتقال آب ارس به دشت شبستر و دریاچه ارومیه تشکیل شد، پیگیری تأمین فاینانس خارجی این طرح مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش سهند، در جلسه ای که با حضور رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی آذربایجان شرقی، مدیرعامل آب منطقه ای استان و نماینده مجری طرح انتقال آب ارس به دشت شبستر و دریاچه ارومیه تشکیل شد، مسائل و مشکلات فاینانس خارجی این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی، در این باره اظهار داشت: پس از بررسی مشکلات موجود، با تأکید مجدد و متفق القول حاضران بر اهمیت و اولویت اجرایی این طرح، پیگیری راهکارهای پیش رو از مراجع ذی ربط برای تسریع در شروع عملیات اجرایی و اقدامات بعدی مورد تصویب قرار گرفت.

یوسف غفارزاده افزود: هدف از اجرای طرح انتقال آب ارس به دشت شبستر و دریاچه ارومیه را تأمین نیاز آب شرب و بهداشت کلانشهر تبریز و ۲۲ شهر و ۱۶۹ روستای واقع در مسیر خط انتقال و سایر مراکز جمعیتی تحت پوشش با جمعیتی بالغ بر سه و نیم میلیون نفر در افق ۱۴۲۵، تأمین نیاز آبی منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس و سایر صنایع و شهرک های صنعتی، تأمین حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه به میزان ۱۰۰ میلیون متر مکعب در سال از طریق هدایت پساب تصفیه خانه فاضلاب طرح انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه و تعادل بخشی آبخوان ها و منابع آب زیرزمینی حوضه دریاچه ارومیه است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =