کد خبر : 14955
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۹:۵۷

پرداخت کمک هزینه به مدارس اختیاری است

پرداخت کمک هزینه به مدارس اختیاری است

فرماندار تبریز با تاکید بر اینکه پرداخت کمک هزینه به مدارس اختیاری است، گفت: دریافت کمک هزینه در مدارس دولتی نیز ممنوع است.     به گزارش آوای سهند به نقل از مهر، بهروز مهدوی  سه شنبه در شورای آموزش و پرورش تبریز با تاکید بر اینکه باید الگوی مصرف بین دانش آموزان فرهنگسازی شود،

فرماندار تبریز با تاکید بر اینکه پرداخت کمک هزینه به مدارس اختیاری است، گفت: دریافت کمک هزینه در مدارس دولتی نیز ممنوع است.

 

 

به گزارش آوای سهند به نقل از مهر، بهروز مهدوی  سه شنبه در شورای آموزش و پرورش تبریز با تاکید بر اینکه باید الگوی مصرف بین دانش آموزان فرهنگسازی شود، ادامه داد: باید هزینه های آب، برق و گاز مدارس کنترل و کاهش یابد و در این خصوص دانش آموزان نقش مهمی دارند.

مهدوی با اشاره به اینکه نباید مصرف آب و برق مدارس بیشتر از حد مجاز باشد، ادامه داد: باید در هزینه‌های مدارس صرفه جویی شود. کمبود آب و بحث تنش آبی در کشور مطرح است و خشکسالی کشورمان را تهدید می کند و موثرترین راه مدیریت مصرف و صرفه جویی آب توسط همه مردم است.

فرماندار تبریز در خصوص شهریه مدارس نیز گفت: مدیران مدارس حق ندارند هنگام نام نویسی دانش آموزان از والدین آنها پولی به عنوان شهریه و کمک هزینه دریافت کنند.

وی با بیان اینکه اولیای دانش آموزان می توانند تخلف ها را به بازرسان آموزش و پرورش گزارش دهند، گفت: اولیای دارای تمکن مالی در صورت تمایل می‌توانند کمک هزینه به مدارس پرداخت کنند.

ایرج شهین باهر شهردار تبریز نیز در این جلسه اظهار داشت: تحصیل در کشور رایگان است و به جای اینکه هزینه‌های مدارس از جیب والدین جبران شود باید با راهکارهای اصولی و تخصیص بخشی از درآمد دستگاه‌های دولتی و حتی شهرداری به آموزش و پرورش اختصاص یابد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − هفت =