کد خبر : 11033
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۰۴

وزیر آموزش و پرورش: در مدارس باید تنها به زبان فارسی آموزش داده شود!

وزیر آموزش و پرورش: در مدارس باید تنها به زبان فارسی آموزش داده شود!

وزیر آموزش و پرورش با تکرار اظهارات قبلی خود مبنی بر ممنوعیت آموزش به زبان مادری در مدارس گفت: در مدارس باید تنها به زبان فارسی آموزش داده شود. به گزارش آوای سهند، به نقل از تسنیم؛ سیدمحمد بطحایی با حضور در جلسه امروز (سه شنبه، ۶ شهریورماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با موضوع

وزیر آموزش و پرورش با تکرار اظهارات قبلی خود مبنی بر ممنوعیت آموزش به زبان مادری در مدارس گفت: در مدارس باید تنها به زبان فارسی آموزش داده شود.

به گزارش آوای سهند، به نقل از تسنیم؛ سیدمحمد بطحایی با حضور در جلسه امروز (سه شنبه، ۶ شهریورماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با موضوع استیضاح وی به سوالات نمایندگان در این رابطه پاسخ داد. همچنین پس از پایان جلسه نمایندگان از پاسخ‌های وی قانع نشده و قرار شد؛ طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به هیئت رئیسه مجلس ارجاع شود.

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با حواشی ایجاد شده در خصوص تدریس زبان مادری در مدارس گفت: طبق گزارش های واصله در برخی از مدارس متون فارسی را به زبان قومی درس می دهند در حالی که مدرسه تنها مکان برای یادگیری مکان فارسی برای دانش آموزانی در خانه و محله که صرفا با زبان مادری صحبت کرده‌اند است.

وی با بیان مثالی در این خصوص گفت: متاسفانه در سر یکی از کلاس‌ها در شهرستانی رفتم و وقتی سوالی درسی از یک دانش‌آموز پرسیدم او متوجه نشد تا آنکه معلمش سوال را به زبان مادری ترجمه و او توانست به سوال پاسخ دهد.

بطحایی همچنین خبر از ایجاد برنامه هایی برای خانواده ها به منظور آشنایی با آسیب های پیرامون فرزندانشان خبر داد و گفت: خانواده ها باید بدانند چه آسیب هایی در پیرامون بچه های آن ها بوده و همچنین باید بدانند چگونه برخوردی با آن ها داشته باشند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت − هفت =