کد خبر : 2261
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۸:۳۸

وجود معاونت فرهنگی را لازم و ضروری می‌دانم/ طرح جامع مصوب دارای برخی اشکالات است

وجود معاونت فرهنگی را لازم و ضروری می‌دانم/ طرح جامع مصوب دارای برخی اشکالات است

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر تبریز گفت: لازمه یک کلانشهری همچون تبریز، وجود یک معاونت فرهنگی قوی و یکی از کارکردهای اساسی شهرداری ها نیز مسائل فرهنگی است و واقعا نمی دانیم که به چه دلیل وزارت کشور چرا چنین ابلاغی داشته است. دكتر جعفر مدبر در گفتگويي پیرامون حذف معاونت فرهنگی و اجتماعی از چارت شهرداری

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر تبریز گفت: لازمه یک کلانشهری همچون تبریز، وجود یک معاونت فرهنگی قوی و یکی از کارکردهای اساسی شهرداری ها نیز مسائل فرهنگی است و واقعا نمی دانیم که به چه دلیل وزارت کشور چرا چنین ابلاغی داشته است.

وجود معاونت فرهنگی را لازم و ضروری می‌دانم/ طرح جامع مصوب دارای برخی اشکالات است

دكتر جعفر مدبر در گفتگويي پیرامون حذف معاونت فرهنگی و اجتماعی از چارت شهرداری تبریز اظهار داشت: لازمه یک کلانشهری همچون تبریز، وجود یک معاونت فرهنگی قوی و یکی از کارکردهای اساسی شهرداری ها نیز مسائل فرهنگی است و واقعا نمی دانیم که به چه دلیل وزارت کشور چرا چنین ابلاغی داشته است و قطعا شورای شهر در این باره طبق وظایف قانونی خود عمل خواهد کرد.

وی افزود: بنده وجود معاونت فرهنگی را لازم و ضروری می دانم و معتقدم نباید این معاونت مهم از چارت شهرداری ها حذف شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تبریز، در خصوص نطرات مختلف ارائه شده درباره طرح جامع شهر تبریز، گفت: طرح جامع با نیازسنجی ها و اولویت بندی های زمان برای ۱۵ سال آینده ارائه شده و در شورای عالی شهر سازی تصویب و در نهایت ابلاغ می شود، اما باز هم منوط به تصویب در شورای شهر است.

وی افزود: شورای شهر در این خصوص پس از برگزاری جلسات با مشاوران طرح نظرات خودش را ارائه داده و انتظار داشتیم که نظرات اعضا در این طرح لحاظ شود که متاسفانه دغدغه های شورای شهر تبریز در این خصوص لحاظ نشده است.

مدبر با اشاره به اینکه حریم شهر تبریز از ۸۰ هزار هکتار به ۱۳۰ هزار هکتار رسیده که از نقاط مثبت این طرح است، گفت: در اطراف تبریز برخی از روستاها وجود دارند که شهرداری تبریز خدمات مربوطه به آن ها را ارائه و به تبریز وصل شده اند ولی متاسفانه آن روستاها در این طرح جزو حریم شهری تبریز لحاظ نشده اند.

وی افزود: همچنین برخی پروژه های شهری هستند که در طرح جامع  جلوی ادامه کار آن ها گرفته شده که این موضوع نیز ایراد بزرگی است  و برا این اساس، طرح جامع نمی تواند به موارد جزئی ورود کند.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − یازده =