کد خبر : 39288
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۳۵

یعقوب هوشیار

کوچ هنرمندان جوان تبریزی به تهران

کوچ هنرمندان جوان تبریزی به تهران
ارسلان مدرس در مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «باروک» گفت: شاهد کوچ هنرمندان جوان تبریزی به تهران و خارج از کشور هستیم.

به گزارش نگاه؛ مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «باروک» با حضور هنرمندان و مردم هنردوست تبریزی در سالن کنفرانس مجتمع پتروشیمی تبریز برگزار شد.

غلامرضا میرزازاده،‌ رئیس انجمن موسیقی استان آذربایجان شرقی در ابتدای این مراسم عنوان کرد: بسیار مسرت پخش است که در شهر ما آلبوم های موسیقی و تک‌ آهنگ های زیادی توسط گروه‌های موسیقی تولید می‌شود و استقبال گسترده از فعالیت‌های هنری در تبریز نشان دهنده سطح بالای فرهنگ مردم این دیار می‌باشد که در نتیجه فعالیت‌های چندین ساله پیشکسوتان و فعالین عرصه موسیقی در تبریز به وجود آمده است.

تهیه کننده آلبوم «باروک» در ادامه با بیان اینکه، قوانین کپی رایت در کشور رعایت نمی‌شود و این مسئله لطمه بزرگی به گروه‌های موسیقی وارد کرده است، افزود: تولید آلبوم‌ موسیقی و در کل فعالیت در عرصه موسیقی بسیار هزینه‌آور می‌باشد و برای تداوم فعالیت های هنری باید با خرید آلبوم‌های موسیقی از این هنرمندان حمایت کرد.

میرزازاده ادامه داد: در طی سال‌های اخیر هنرمندان سطح بالایی در تبریز تربیت یافته و نسل جدید در عرصه موسیقی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است که این موضوع در نتیجه فعالیت آموزشگاه های موسیقی در تبریز بوده، اما متاسفانه هنرمندان جوان تبریزی برای تداوم فعالیت خود مجبور به مهاجرت به تهران می شود که باید مدیران فرهنگی استان برای جلوگیری از این مسئله اقدامات لازم را انجام دهند.

«ارسلان مدرس»، هنرمند پیشکسوت تبریزی و موسس گروه موسیقی زیتون نیز ضمن قدردانی از شاگردان خود که در نوازندگی این آلبوم نقش ایفا کرده‌اند، گفت: آلبوم «باروک» یک اثر فاخر می‌باشد که بیشتر با ذهنیت آموزشی ساخته شده و سعی شده تا با تلفیق موسیقی دوره باروک با موسیقی راک، اثری متفاوت ارائه شود.

وی با بیان اینکه نباید به پیانو و گیتار الکترونیک انگ غربی بودن زد، تاکید کرد: در طول تاریخ در جوامع مختلف، موسیقی متاثر از ویژگی‌های منحصر به فرد آن جامعه شکل گرفته و برخی موسیقی ها مانند فلامنکو و موسیقی آذربایجانی محدود به جغرافیا و مکان مانده‌اند، اما وقتی وارد دوران مدرن شدیم دیگر به‌ جغرافیا محدود نبودیم و موسیقی جوامع مختلف وارد زندگی ما شدند و این موسیقی‌ها متعلق به زمان حال می باشند.

ارسلان مدرس بیان کرد: مسئله مهمی که در تولید آلبوم موسیقی «باروک» اتفاق افتاده، اعتماد به جوانان می باشد و سعی کرده ایم در این آلبوم از استعداد‌های هنرمندان جوان شهرمان بهره‌مند شویم.

هنرمند پیشکسوت تبریزی با انتقاد از وضعیت صدور مجوز آلبوم‌های موسیقی و برگزاری کنسرت‌ها در تبریز گفت: با توجه به این که ضبط آلبوم موسیقی «باروک» یک سال پیش تمام شده بود اما یک ماه پیش توانستیم مجوز انتشار این آلبوم را بگیرم. این وضعیت موجب شده تا شاهد کوچ هنرمندان جوان تبریزی به تهران و خارج از کشور باشیم.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =