کد خبر : 15588
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳

هنجارشکنی در مناطق حاشیه نشین بالاست/ انتقاد از عدم ثبت قطعی املاک

هنجارشکنی در مناطق حاشیه نشین بالاست/ انتقاد از عدم ثبت قطعی املاک

 رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هنجارشکنی در مناطق حاشیه نشین تبریز بالا است، گفت: این در حالی است که بیشترین مشارکت‌های عمومی از قشر کم برخوردار جامعه است. به گزارش آوای سهند به نقل از مهر، حکمتعلی مظفری ظهر امروز یک شنبه در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: افزایش جمعیت کیفری یکی

 رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هنجارشکنی در مناطق حاشیه نشین تبریز بالا است، گفت: این در حالی است که بیشترین مشارکت‌های عمومی از قشر کم برخوردار جامعه است.

به گزارش آوای سهند به نقل از مهر، حکمتعلی مظفری ظهر امروز یک شنبه در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: افزایش جمعیت کیفری یکی از مشکلات جدی جامعه است که البته در این راستا اقدامات جدی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در زمینه کاهش جمعیت کیفری چند سال است که استان آذربایجان‌شرقی رتبه نخست کشور را دارد. بر این اساس آذربایجان شرقی سی و یکمین استان از بابت داشتن جمعیت کیفری است.

وی گفت: هنجارشکنی در مناطق محروم و حاشیه نشین شهر زیاد بوده و این در حالی است که بیشترین مشارکت‌های عمومی از قشر کم برخوردار جامعه است.

وی در خصوص شهید بهشتی نیز گفت: تفکر شهید بهشتی این بود که مردم نقش ویژه ای در تعیین سرنوشت خود دارند. امام خمینی (ره) نیز امکان نداشت از نقش مردم یاد نکند. تمام همت شهید بهشتی، برگزاری رفراندوم توسط مردم بود.

وی ادامه داد: تقریباً هرسال یک انتخابات برگزار شده و این نشان از مردم سالاری در نظام و دموکراسی به معنای واقعی کلمه است.

مظفری افزود: شهید بهشتی معتقد به تخصص و تعهد در مسؤولان بود و بر این موضوع اصرار داشت و تخصص بدون تعهد را موجب انحراف می‌دانست. اینکه رهبر انقلاب تولید بمب اتمی را حرام می‌دانند، نشان از تعهد است. انسان متعهد دروغ نمی‌گوید (حتی دروغ تاکتیکی) و به افراد تهمت نمی‌زند.

کثرت پرونده‌ها یکی از مشکلات دادگستری

وی سپس ابراز داشت: اسلام ۱۴۰۰ سال پیش از بیکاری و فقر هشدار داده بود و این عوامل را موجب فساد می‌داند. اسلام هیچ موقع با فقر و تنگدستی موافق نبوده و زهد و تنگ دستی با فقر فرق دارد.

وی گفت: مهمترین و ماندگارترین اقدام شورا در دوره چهار ساله یا هشت ساله این است که حداقل بخش عمده‌ای از مشکلات حاشیه نشینی با سرمایه گذاری و توزیع امکانات، خدمات و ثروت در این مناطق حل شود.

یکی از مشکلات ما کثرت پرونده‌ها است. در دادسرای مرکزی هر دادستان میانگین ۵۰ پرونده دارد و بازپرس‌ها ۱۳۰ پرونده دارند که تقریباً ۵ هزار صفحه هستند. ما از روزی که آمده‌ایم، ۱۶۰ پست قضائی اضافه کرده‌ایم اما بازهم مشکلات زیادی وجود دارد. در دادگاه‌های تجدید نظر با کمبود نیروی انسانی روبه رو هستیم. ۸۰ درصد مسائل حقوقی مربوط به مالکیت خصوصی است. پرونده سد معبر که جریمه اش ۵۰۰ هزار تومان است، یک پرونده محسوب می‌شود و زمان می‌گیرد تا بررسی شود.

وی گفت: الان بحث الکترونیکی شدن پرونده‌ها مطرح است و بعد از ثبت، در حساب کاربری افراد قرار می‌گیرد و به افراد پیام می‌رود تا ملاحظه کنند.

 

اصلی ترین دغدغه شهرداری عدم ثبت معاملات رسمی است

شهردار تبریز نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه اصلی ترین دغدغه شهرداری عدم ثبت معاملات رسمی است، گفت: ریشه بسیاری از مشکلات در شهرداری عدم ثبت رسمی معاملات است.

ایرج شهین باهر ادامه داد: بیشترین مشکلات از زمین خواری و حاشیه نشینی و کلاه برداری مربوط به عدم ثبت معاملات است. این مشکلات با عدم اجرای قانون ثبت حل نخواهد شد. امیدواریم در دوره اخیر قوه قضائیه این مسئله حل شود.

وی با اشاره به اینکه نمی‌دانیم کدام مدیر چه اموالی دارد، ادامه داد: در ١٨ ماه گذشته دادگستری استان در حوزه احقاق حقوق شهرداری و بازگرداندن بیت المال با ما همکاری گسترده داشتند.

شهین باهر ادامه داد: حاشیه نشینی، کلاهبرداری، ساخت و ساز غیر مجاز همه و همه از این مسئله نشأت می‌گیرد.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه در گذشته با برخی از تخلفات در شهرداری برخورد نشده است تصریح کرد: بعد از سال‌ها عدم برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز در شهرداری تبریز برای اولین بار با یک مورد برخورد جدی شد.

پرداخت حقوق کارکنان شهرداری بر مبنای سال ۹۷ خلاف قانون است

کریم صادق‌زاده، عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: پرداخت حقوق کارکنان شهرداری بر مبنای سال ۹۷ خلاف قانون کار است.

وی گفت: شهردار تبریز در کاهش هزینه‌های زائد تلاش می‌کند. از شهردار تبریز بابت ارائه لایحه پرداخت اضافه کاری کارکنان به شورا تشکر می‌کنم.

مظفر سلیمانی معاون مالی و اقتصادی شهرداری تبریز نیز در این جلسه گفت: بر اساس تصمیم دولت، افزایش حقوق نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد شد اما با توجه به شرایط موجود بعداً ۳۶.۵ درصد افزایش داده شد.

وی ادامه داد: با توجه به اعتبارات برای پرداخت حقوق، کسری داشتیم. در سال ۹۸ حقوق مبنا را افزایش دادیم اما به علت کمبود اعتبار، نتوانستیم اضافه کار را تأمین کنیم.

وی افزود: با جابجایی اعتبار می‌توانیم این کمبود را جبران کنیم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − 3 =