کد خبر : 17515
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

همایش «عدالت خواهی از نهضت مشروطه تا گام دوم انقلاب» در تبریز برگزار می‌شود

همایش «عدالت خواهی از نهضت مشروطه تا گام دوم انقلاب» در تبریز برگزار می‌شود

همایش ملی «عدالت خواهی از نهضت مشروطه تا گام دوم انقلاب اسلامی» امروز ۱۴ مرداد همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت در تبریز برگزار می‌شود. به گزارش سهند به نقل از شبستان, «عزیز جوانپور» دبیر همایش «عدالت خواهی از نهضت مشروطه تا گام دوم انقلاب اسلامی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت:

همایش ملی «عدالت خواهی از نهضت مشروطه تا گام دوم انقلاب اسلامی» امروز ۱۴ مرداد همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش سهند به نقل از شبستان, «عزیز جوانپور» دبیر همایش «عدالت خواهی از نهضت مشروطه تا گام دوم انقلاب اسلامی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: این همایش ملی امروز ۱۴ مرداد همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت در دانشگاه آزاد تبریز برگزار می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: سال گذشته دبیرخانه دائمی مشروطه پژوهشی در دانشگاه آزاد تبریز افتتاح شد و شورای سیاست گذاری آن فعالیت خود را آغاز کرده است، قرار شده تمامی برنامه ها با محوریت این دانشگاه و با مشارکت تمامی نهادهای آموزش عالی اجرایی شوند.

وی با بیان این‌که ۱۴۰ مقاله به دبیرخانه رسیده که ۳۶ عنوان پذیرفته شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۸ مقاله به صورت کامل و ۱۸ مقاله به صورت خلاصه مقاله چاپ و در اختیار عموم قرار می گیرد.

جوانپور با اشاره به این‌که عصر امروز ۱۴ مرداد نیز شاهد برگزاری مراسم نکوداشت سالروز صدور فرمان مشروطیت در موزه مشروطه تبریز خواهیم بود، ادامه داد: ما امروز وارث تلاش و مجاهدت قهرمانان و علمای مبارزی هستیم که در طول تاریخ برای ازادگی ملت ایران از جان خود گذشتند، وظیفه امروز ما در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی خلاصه می شود.

وی با تاکید بر لزوم نامگذاری ۱۴ مرداد به نام «روز تبریز» گفت: برگزاری این نوع همایش ها کمک می کند تا آرمان هایی که نهضت مشروطه بر پایه آن شکل گرفت، دوباره بازخوانی شود که اصلی ترین آرمان نهضت را می توان آرمان عدالت خواهی دانست.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + 16 =