کد خبر : 3191
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۸:۲۰

هفته رویایی برای نمایندگان فوتبال آذربایجان؛ کسب حداکثر امتیازات و زنده ماندن امیدهای هواداران

هفته رویایی برای نمایندگان فوتبال آذربایجان؛ کسب حداکثر امتیازات و زنده ماندن امیدهای هواداران

تراکتورسازی با برتری قاطع امروز خود مقابل ذوب آهن، هفته رویایی نمایندگان فوتبال استان در رقابت های لیگ برتر را تکمیل کرد. هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر فوتبال، از ساعت ۱۵:۰۰ امروز با دیدار حساس تیم های تراکتورسازی و ذوب آهن در استادیوم یادگارامام شهر تبریز و با حضور چند هزاری نفری

تراکتورسازی با برتری قاطع امروز خود مقابل ذوب آهن، هفته رویایی نمایندگان فوتبال استان در رقابت های لیگ برتر را تکمیل کرد.

هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر فوتبال، از ساعت ۱۵:۰۰ امروز با دیدار حساس تیم های تراکتورسازی و ذوب آهن در استادیوم یادگارامام شهر تبریز و با حضور چند هزاری نفری هواداران سرخ پوش برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری قاطع شاگردان امیر قلعه نوعی به اتمام رسید.

محمد ایرانپوریان از روی نقطه پنالتی گل اول سرخپوشان را وارد دروازه رشید مظاهری کرد، لوسیانو ادینهو با حرکت در عرض و ضربه دیدنی خود گل دوم را به ثمر رساند و در ادامه نیز محمد ابراهیمی بار دیگر با شوت های سرکش خود موفق به گشودن دروازه حریفان شد. مهدی رجب زاده اما در همان نیمه اول و از روی ضربه کاشته یکی از گل های خورده را جبران کرد تا بازی در ۴۵ دقیقه ابتدایی با نتیجه سه بر یک به خاتمه برسد.

ظ

در نیمه دوم تراکتورسازی محتاط تر کار کرد تا فاصله دوگله خود را حفظ کند که در این امر نیز موفق بود، اما این پایان کار نبود و مهدی کیانی با ضربه زیبای خود پس از مدت ها موفق شد برای تراکتور گلزنی کند. بدین ترتیب این بازی در نهایت با نتیجه ۴ بر یک به سود تراکتور خاتمه پیدا کرد.

با این پیروزی سرخوشان فوتبال آذربایجان ۴۱ امتیازی شدند و اختلاف امتیازی خود با پرسپولیس را به ۶ کاهش دادند. البته باید به این نکته اشاره کرد که پرسپولیس یک بازی کمتر دارد و نتیجه دربی تاثیر بسزایی در باقی ماندن یا افزایش این اختلاف امتیازی خواهد داشت. پایین تر از تراکتورسازی نیز استقلال ۳۴ امتیازی قرار دارد. به هر ترتیب نتیجه دربی هر چه که باشد، به نفع تراکتور خواهد بود.

باخت پرسپولیس در دربی از جهت زنده نگه داشتن امیدهای تراکتور برای قهرمانی و یا برد این تیم و از دست رفتن امتیاز برای استقلال از جهت حفظ رده دوم و سهمیه آسیایی می تواند برای طرفداران تراکتورسازی خوشحال کننده باشد. با شرایط موجود بنظر نمی رسد جایگاه تراکتورسازی در رتبه دوم جدول حداقل تا چند هفته آینده در خطر باشد.

شاگردان امیرقلعه نوعی هفته آینده در مشهد میهمان تیم ته جدولی سیاه جامگان خواهند بود و می توانند از لغزش احتمالی پرسپولیس در برابر سپاهان استفاده کنند.

 

اما گسترش فولاد، دومین نماینده برتر استان در این فصل از رقابت های لیگ برتر می باشد که این هفته در استادیوم بنیان دیزل از سایپا پذیرایی کرد. شاگردان فراز کمالوند موفق شدند با ارائه یک بازی کاملا برتر، در حالی که ده نفره بوده و با یک گل از حریف عقب افتاده بودند، بازگشتی فوق العاده را ثبت کرده و در نهایت با نتیجه دو بر یک حریف خوش شانس خود را مغلوب کنند.

با این سه امتیاز، آبی های تبریز صعود چشمگیری در جدول رده بندی داشتند و با ۲۹ امتیاز در رتبه پنجم جدول و در ۴ امتیازی ذوب آهن رده چهارمی قرار گرفتند. گسترش هفته آینده میهمان فولاد خواهد بود و بنظر می رسد برای بهبود موقعیت خود در جدول یا حتی حفظ رده فعلی کار سختی پیش رو خواهد داشت.

ماشین سازی اما شگفتی ساز اصلی این هفته از رقابت های لیگ برتر بود. شاگردان فرهاد کاظمی در حالی که به هیچ وجه از آن ها انتظار نمی رفت و به تازگی در خانه، با سه گل مغلوب استقلال شده بودند، در اصفهان دست به کار بزرگی زده و تیم پرادعای سپاهان را با سه گل زمین گیر کردند.

حسین ابراهیمی، امین قاسمی نژاد و پیام صادقیان زننده سه گل سبزقبایان فوتبال آذربایجان بودند تا دومین پیروزی فصل این تیم را رقم بزنند. با این برد، شاگردان فرهاد کاظمی مجموع امتیازات خود را به عدد ۱۳ رساندند، در حالی که فاصله ای ۶ امتیازی بین خود و خروج از منطقه سقوط در جدول می بینند.

باید منتظر ماند و دید که آیا این تیم محبوب فوتبال آذربایجان موفق خواهد شد در ۹ هفته پیش رو از ۲۷ امتیاز دست نخورده ای که باقی مانده است، به میزان کافی استفاده کرده و با تمدید حضور خود در لیگ برتر برای یک سال دیگر شگفتی خلق کند یا نه…

کیفیت بازی ماشین سازی در هفته های اخیر رو به بهبود بوده و اگر به تدریج روحیه جنگندگی بازیکنان این تیم تقویت شده و شانس کمی به این تیم روی آورد، بقا در لیگ برای این تیم دور از دسترس نخواهد بود. سبزقبایان هفته آینده باید در دیداری بسیار دشوار رو در روی نفت تهران و علی دایی قرار بگیرند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =