کد خبر : 38781
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

هشدار هواشناسی نسبت به سیلابی شدن رودخانه‌ها در آذربایجان شرقی

هشدار هواشناسی نسبت به سیلابی شدن رودخانه‌ها در آذربایجان شرقی
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از بعد از ظهر امروز دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی به استان سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

به گزارش نگاه، محمد امیدفر، روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی فعالیت این سامانه بارشی تا روز پنجشنبه در استان ادامه خواهد داشت و موجب بروز ناپایداری جوی طی این مدت می شود.

وی اظهار کرد: فعالیت این سامانه در نیمه شمالی و شرقی استان موجب رگبار باران و در نواحی مستعد بارش تگرگ و غرش آذرخش و در نیمه جنوبی موجب خیزش یا نفوذ گرد و خاک می شود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال بارش های رگباری، احتمال جاری شدن روانآب و بالا آمدن آب رودخانه ها و طغیان رودخانه های فصلی و برخورد آذرخش وجود دارد بنابراین مسافران و علاقه مندان به طبیعت از اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.

امیدفر، با اشاره به بارش تگرگ در نواحی مستعد استان، ادامه داد: احتمال بروز خسارت به باغات وجود دارد بنابراین کشاورزان به توصیه های کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند.

وی یادآور شد: در این مدت با توجه به وزش باد نسبتا شدید، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک وجود دارد بر این اساس محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و عدم پارک خودرو در کنار درختان کهنسال و فرسوده ضروری است.

امیدفر، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای هشت و جلفا، مرند و بندرشرفخانه با دمای ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای استان بدوند و دمای تبریز در این بازه زمانی در خنک ترین زمان به ۱۶ درجه رسید.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =